یک هنرمند خوشنویس گفت: درحال حاضر سطح تولید آثار خوشنویسی ارتقا پیدا کرده و خوشبختانه بسیاری از بانوان به این عرصه روی آورده‌ و کارهای بسیار عالی ارائه می‌دهند؛ اما متاسفانه هیچ حمایتی چه از لحاظ مادی و غیر مادی در زمینه هنر، به‌خصوص هنرِ خوشنویسی وجود ندارد. 
ملیحه نورزادیان در گفت‌وگو با ایسنا- منطقه خراسان، درخصوص هنر خوشنویسی اظهار کرد: مسئولین حتی برای بازدید از آثار خوشنویسی نیز به نمایشگاه‌ها نمی‌آیند. با توجه به شرایط بد اقتصادی مردم هم توان اقتصادی برای حمایت نخواهند داشت؛ شاید تولید آثار در این زمینه به ‌وفور دیده شود، اما برپا نمودن یک نمایشگاه از لحاظ مالی برای تولید کننده اثر بسیار هزینه‌بَر خواهد بود. برای حمایت از هنرِ هنرمندانِ خوشنویس، مسئولین می‌توانند با خرید چند اثر از خوشنویسان این آثار گران‌بها و پرارزش را در معرض دید عمومِ مردم قرار دهند؛ تا افراد جامعه چشمشان با هنر آشنا شود.
این خوشنویس اضافه کرد: ازنظر من خوشنویسی یک هنر سنتی و اصیل است؛ که با اندک‌ترین لوازم، می‌توان به آن پرداخت و به آرامشی وافر رسید که بسیار ارزشمند خواهد بود؛ هم‌چنین باتوجه به این‌که من مدتی به تدریس مشغول بوده‌ام در مدارس هم آموزش هنر خوشنویسی وجود دارد؛ اما متاسفانه برای والدین مهم نیست و اصلا خوشنویسی را جزو دروس فرزندان خود نمی‌دانند.
وی عنوان کرد: از آن‌جایی‌که هنر خوشنویسی به‌خصوص برای دختران نیز بسیار مهم خواهد بود؛ درصورتی که دانش آموزان در این زمینه حمایت شوند این هنر می‌تواند برای آن‌ها جذابیت و علاقه‌مندی ایجاد کند؛ البته شاید جای توجیه وجود داشته باشد که از لحاظ اقتصادی دستاوردی در این زمینه وجود ندارد، به‌همین علت خانواده‌ها نیز فرزندان خود را به سمت و سوهای دیگر سوق می‌دهند.
این  هنرمند خوشنویس در خصوص برگزاری نمایشگاه «گوهر هفت بحر نور» بیان کرد: در این نمایشگاه تعداد ۴۴ اثر با نوع خط شکسته نستعلیق و سیاه مشق وجود دارد و به‌علت این‌که برگزاری نمایشگاه به ‌مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) است، آثاری متناسب با دهه کرامت به نمایش گذاشته شد که شامل زیارت حضرت معصومه(س)، سیاه مشق صلوات خاصه امام رضا (ع)، دعای فرج و... بود؛ هم‌چنین چندین کار قرآنی همانند سوره‌های حمد، توحید، زیارت عاشورا، دعای سلامتی امام زمان(عج) و اشعاری از حافظ و... با ترکیب‌های مختلف به نمایش گذاشته شده‌اند. 
نورزادیان خاطرنشان کرد: مکان برگزاری نمایشگاه را موزه‌ی حرم امام رضا(ع) قرار دادیم؛ زیرا از تمامی اقشار جامعه و از کشورهای مختلف برای بازدید می‌آیند و با این هنر اصیل ایرانی که همان خط  شکسته نستعلیق است آشناییت پیدا می‌کنند؛ بنابراین مردم هر قدر بیشتر با هنر آشنا شوند از لحاظ روحی و روانی به‌خصوص در اجتماع امروزیِ ما تاثیر مثبت به سزایی برای آن‌ها به ارمغان خواهد آورد.
وی افزود: استقبال مردم در این زمینه بسیار زیاد است؛ برای من بازخوردها، استقبال مردم و هم‌چنین واکنش کودکانشان بسیار جالب بود، گفتنی است ضمن این‌که محل برگزاری، موزه مرکزی آستان قدس رضوی است؛ از کشورهای مختلفی همانند پاکستان، عراق، کویت و یا از شهرهای مختلف کشور هم برای بازدید آمده‌اند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.