مدیرعامل صندوق ملی کار آفرینی امید گفت: برای سال جاری از محل اعتبارات این صندوق حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای مناطق روستایی با پیش‌بینی اشتغال 100 هزار نفر اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، اصغر نورالله‌زاده در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی سبزوار در جمع خبرنگاران عنوان کرد:  صندوق کارآفرینی امید سال گذشته نیز با ارائه تسهیلات به 24 هزار طرح روستایی 56 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده بود.

وی اظهار کرد: صندوق کارآفرینی امید علاوه‌بر ایجاد و حمایت از مشاغل روستایی، ایجاد مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک در مراکز شهری با هماهنگی و حمایت وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در دستور کار قرار داده است.

نورالله‌زاده ادامه داد:  امسال با ایجاد ظرفیت‌های جدید علاوه‌بر تثبیت اشتغال حدود 100 هزار شغل  جدید  در مناطق روستایی از محل اعتبارات پرداختی این صندوق ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: شهرستان سبزوار ظرفیت‌های خوبی در حوزه مشاغل خانگی دارد و با توجه به موقعیت جغرافیایی مناسب مسیر تهران - مشهد بستری برای گردشگری است بنابراین طرح‌هایی که نیاز به حمایت دارند، ارزیابی می‌شوند.

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید سبزوار نیز گفت: با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور هشت طرح اشتغال‌زایی  در بخش‌های گردشگری، تولید صنایع چوب و شیرینی خانگی با اعتبار 35 میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

قاسم کیقبادی افزود: با افتتاح این هشت طرح که از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید بهره‌مند شدند 150 فرصت شغلی در شهرستان سبزوار ایجاد شده است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در سه سال گذشته 254 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای 900 طرح با اشتغال یک‌هزار و 933 نفر در این شهرستان پرداخت شده است.

رمضانعلی سبحانی‌فر ادامه داد: این تسهیلات در بخش‌های ایجاد کارگاه‌های تولیدی، پوشاک، صنایع خودرو، چوب، پرورش ماهی، باشگاه ورزشی، امور خدماتی و توزیعی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات این صندوق با کارمزد چهار درصد و با هدف ایجاد اشتغال پایدار در بخش‌های خوداشتغالی، کارآفرینی و کارفرمایی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.