معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت: تنها راه نجات کشور از وضعیت کنونی صادرات غیرنفتی به کشورهای دیگر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سعید زرندی در مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت، معدن و تجارت که در مشهد مقدس برگزار شد، بیان کرد: با ۱۵ کشور همسایه و با جمعیت ۶۰۰ میلیون نفر در بدترین شرایط تحریم هم می‌توانیم ارتباط برقرار کنیم که در سال گذشته ۲ درصد واردات صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در سال97 به میزان 23 میلیارد دلار ، به ۱۵ کشور همسایه صادرات انجام شده است. 

وی خاطر نشان کرد: درسال۹۷ شرایط خاصی در تحریم اقتصادی رخ داده است که با تحلیل های درست و غلبه فعالان اقتصادی با هوشمندی توانستیم از مشکلات پیش رو گذر کنیم.

وی اظهار کرد: باید نگاه تصدی گری در صنعت معدن تجارت کاهش دهیم، در این زمینه جمع بندی هایی صورت گرفته است.

زرندی با اشاره به تحریمات افزود:تحریمات در بخش صنعت و در بعضی صنایع همچون خودروسازی وحوزه شیمیایی بیشتر تاثیر گذشته است.

وی خاطر نشان کرد: درسال۹۷ شرایط خاصی درتحریم اقتصادی رخ داده است که با تحلیلات درست و غلبه فعالان اقتصادی با هوشمندی توانستیم از مشکلات پیش رو گذر کنیم.

وی اظهار کرد: باید نگاه تصدی گری در صنعت معدن تجارت کاهش دهیم،دراین زمینه جمع بندی هایی صورت گرفته است.

زرندی با اشاره به وجود تحریم‌ها در کشور افزود: تحریم‌ها در بخش صنعت و در بعضی صنایع همچون خودروسازی وحوزه شیمیایی بیشتر تاثیر گذشته است.

معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت،معدن و‌تجارت با اشاره به سال ۹۸ بیان کرد: در سال جدید بر ساخت و  تعمیق در داخل کشور تلاش میکنیم که نیازمندی های واحد ها اعلام و بخش های صنعت،دانش بنیان و در نهایت دانشگاه ها در جهت رفع نیازمندی ها فعالیت می‌کنند، همچنین به موضوعات نوآوری نگاه جدی تری باید صورت بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.