رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن خواستار تبدیل شدن منطقه خوش آب و هوای مجدآباد به یک منطقه گردشگری شد.

علی‌صابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در بردسکن گفت: مجدآباد منطقه‌ای خوش آب و هوا دارای باغستان‌های سرسبز و حاصل خیز تقریبا در شمال غربی شهر بردسکن و متصل به محدوده خدماتی شهر با سابقه ای بیش از 200 سال است.

وی افزود: در گذشته همه ساله جمعیت نسبتا زیادی از مردم شهر از ابتدای فصل تابستان تا نیمه پاییز محل زندگی خود را به این محل منتقل و با جمع آوری محصولات باغی و زراعی و پرورش دام هم امرار معاش زندگی خود را تامین می کرد و هم سهم بسزائی در تولید میوه جات غلات و گوشت و لبنیات داشتند.

وی اظهارداشت: گر چه فعلا کوچه باغ های باریک و طولانی و دیوارها و خانه باغ های خشت گلی و سنتی و حوض انبارهای متعدد عمومی و شخصی آن اکثرا از بین رفته و مساحت زیادی از باغات تبدیل به زمین زراعی گشته ولی مجدآباد در سال های اخیر با وجود 2 حلقه چاه عمیق فعال تا حدودی سرسبزی و رونق خود را باز یافته و در بهبود وضعیت اقتصادی مالکین و از طرفی آبادانی و تلطیف هوای گرم و سوزان شهر موثر است.

صابری افزود: با توجه به واقع شدن بردسکن در حاشیه کویر نمک و گرمای بیش از 45 درجه هوا در تابستان و عدم وجود تفریج گاهی مناسب در اطراف شهر مجد آباد می تواند محلی مطلوب برای تفریح سالم خانواده ها باشد و می‌طلبد که با همت و مساعدت مسئولان ذیربط در شهرستان و هماهنگی و اخذ مجوز از مسئولان بالادستی مجد آباد می تواند به عنوان  منطقه گردشگری مد نظر قرار بگیرد .

وی همچنین گفت: شایسته است صاحبان املاک در این محدوده در ساخت و ساز ها قوانین و مقررات را رعایت و با مسئولان امر صادقانه‌همکاری کنند و از احداث هرگونه بنایی که مغایرت قانونی دارد خودداری‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.