جواد روشندل روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری 10 توصیه کلیدی یادداشت برداری و سپس آیات قرآنی منطبق بر آنها بر اساس تفسیر حجت ‌الاسلام قرائتی استخراج شد.
وی ادامه داد: از نخستین شب برپایی نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد پنج استاد خوشنویس با شیوه خط نسخ و نستعلیق این آیات را در کاغذی دست ساز و بسیار نفیس به همراه ترجمه آنها کتابت می کنند.
مسئول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون هفت اثر خوشنویسی از آیات قرآن منطبق بر بیانیه گام دوم انقلاب توسط اساتید تولید شده و طبق برآوردها تا آخرین روز نمایشگاه قرآن مشهد این تعداد به 15 اثر خواهد رسید. این آثار بعد از تذهیب، قاب گرفته می ‌شوند و می توان از آنها به صورت مستمر در نمایشگاههای قرآنی یا برنامه های مرتبط با آن بهره گرفت.
وی افزود: دو نفر از اساتید خوشنویسی نیز در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد حضور یافته و درخواست افراد مبنی بر خوشنویسی آیات قرآن بر اساس سلیقه مخاطب را کتابت کرده و به صورت رایگان به آنان هدیه می دهند.
روشندل ادامه داد: کمیته هنری نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در دو بخش عرضه محصولات قرآنی، ترویج و تبلیغ فعالیتها و رویدادهای قرآن و عترت فعالیت دارد.
وی برگزاری مراسمهایی همچون سحرخوانی و پرده‌ خوانی با موضوع قصه ‌های اهل بیت(ع)، نمایش تئاترهای خیابانی با موضوع قصه ‌های قرآنی، اکران فیلمهای مستند و پویانمایی را از دیگر برنامه های کمیته هنری در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد برشمرد.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد با 700 غرفه در 18 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و با حضور فعالان قرآنی 20 کشور تا چهاردهمین روز ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی این شهر برپاست.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.