به گزارش روز چهارشنبه شهرداری مشهد اکتاوی دلا وارگا در دیدار با شهردار مشهد افزود: آماده همکاریهای بیشتر با شهرداری مشهد در زمینه‌های آموزشی و تبادل تجربیات در حوزه‌های فنی و مدیریت شهری هستیم.
وی مشهد را شهری تمیزی و از نظر ساختار شهری نسبت به شهرهای شیراز و اصفهان بهتر توصیف کرد.
دبیرکل مجمع جهانی متروپلیس گفت: موضوع اصلی و مورد توجه در متروپلیس حاکمیت و مدیریت کلانشهری است که شامل توسعه اقتصادی، پایداری و عدالت می شود که شاید ساده به نظر برسد اما می‌تواند به ارتقاء استاندارد زندگی افراد کمک کند.
دلا وارگا افزود: دیپلماسی شهری و پیدا کردن راهکارهایی برای کمک به اداره و ظرفیت ‌سازی در شهرها در راستای توسعه از راهکارهای رسیدن به این اهداف است که در این زمینه فعالیتهای خوبی داشته‌ایم.
شهردار مشهد نیز در این دیدار با اشاره به همکاری 10 ساله شهر مشهد با متروپلیس گفت: در مقوله همکاری با متروپلیس تمرکزمان بر آموزش به ویژه در حوزه مدیریت شهری است و با توجه به سابقه خوب شهرداری مشهد در حوزه آموزش می ‌توانیم نقش بیشتری را در این زمینه ایفا کنیم و از تجربیات متروپلیس نیز در حوزه‌های فنی و دانش مدیریت شهری بهره مند شویم
محمد رضا کلائی با بیان این که کلانشهر مشهد در این مدت تلاش داشته تا عضو فعالی در متروپلیس باشد افزود: اکنون زمان آن است که بدانیم در چه جایگاهی قرار داریم.
وی ادامه داد: معتقدیم وقت آن رسیده است که مشهد نقش بیشتری در متروپلیس داشته باشد و این موضوع برای ما اهمیت دارد.
معاون برنامه ‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این نشست با بیان این که در حوزه‌های مختلفی از جمله شهر هوشمند و پلتفرم‌ها می‌توانیم همکاری خوبی داشته باشیم گفت: در حوزه آموزش تاکنون 25 دوره آموزشی متروپلیس در مشهد برای هزار ایرانی و 400 خارجی برگزار شده است.
شهریار آل شیخ افزود: با کره جنوبی نیز همکاریهایی در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی شهر هوشمند خواهیم داشت.
اتحادیه کلانشهرهای مهم جهان (متروپلیس) سال 1984 میلادی با 137 عضو و با هدف ارائه راه حل برای مشکلات کلانشهرها به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال 1985 در مونترال کانادا آغاز به کار کرد.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.