رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نهمین دوره جشنواره جابربن حیان از روز شنبه هفتم اردیبهشت ماه با حضور بیش از 400 هزار دانش‌آموز با هدف شناسایی توانمندی‌ها و استعدادیابی در مدارس ابتدایی خراسان رضوی آغاز شد.

سودابه پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، گفت:در هشت سال گذشته آثار علمی و تحقیقاتی دانش آموزان خراسان رضوی جزو برترین‌های کشور بوده است.

وی به طرح‌های این دوره از جشنواره اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها شامل طراحی، ساخت و آزمایش‌های علمی و تحقیقاتی است و جشنواره جابربن حیان همه ساله با ارائه 400 هزار اثر علمی و پژوهشی در همه مدارس ابتدایی این استان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تکنولوژی گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه پایه‌های سوم و چهارم دبستان در زمینه آزمایش‌های علمی و پایه‌های پنجم و ششم در زمینه طراحی و ساخت طرح‌های علمی شرکت می‌کنند اظهار داشت: دانش آموزانی که در این طرح شرکت می‌کنند منتخب مدارس هستند و از هر پنج طرح یک نمونه به جشنواره راه می‌یابد.

پارسا تصریح کرد: همه ساله از 400 هزار اثر ارائه شده حدود 300 اثر که تولید علم دارند برگزیده می‌شوند.

وی گفت: مراحل استانی و کشوری این جشنواره در اردیبهشت‌ و تیرماه هر سال برگزار می‌شود و خراسان رضوی همه ساله به طور میانگین 13 اثر در مرحله کشوری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.