حسن گودرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد دو هزار و 207 نفر اسکان اضطراری شدند که هزار و 672 نفر در چادرهای هلال احمر و بقیه در مساجد و حسینه ها اسکان یافتند.
وی با اشاره به تخلیه آب 345 منزل آب گرفته و متاثر از سیلاب توسط نیروهای هلال احمر اضافه کرد: عمده امدادرسانی به حادثه دیدگان سیلاب در قالب کمکهای امدادی و نجات از سیلاب بوده است.
رئیس مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر خراسان رضوی گفت: در این مدت 460 دستگاه چادر، 504 تخته موکت، هزار و 279 تخته پتو، 182 بسته غذایی 24 ساعته و 835بسته غذایی 72 ساعته در بین حادثه دیدگان توزیع شد.
بارندگیهای شدید فروردین ماه در خراسان رضوی موجب جاری شدن سیل در بسیاری از شهرستانهای خراسان رضوی از جمله کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بردسکن در مرکز و بجستان در جنوب خراسان رضوی شد و خساراتی به این مناطق وارد کرد.
بیشترین خسارتها در شهرستانهای کلات، سرخس و بردسکن رخ داد.
در پی این بارندگیها هفت سد خراسان رضوی سرریز شد و چهار سد دیگر در آستانه سرریز شدن قرار گرفت و هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف خراسان رضوی به خاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شدند.
با این وجود به خاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه تلفات جانی نداشته است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.