بهزاد روغنی روز پنج شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: دو روستای یاد شده در حاشیه شهر مشهد واقع شده اند و با جمعیت حدود 17 هزار نفر زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی قرار دارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون آب این روستاها از دو چاه آبی تامین می شود و تاسیسات آبی آنها بهسازی شده و کلرزنی با سیستم الکترولیز نمک طعام در آنها انجام می شود.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشهد گفت: آزمایشات میکروبی و شیمیایی انجام شده نشان می دهد که آب روستاهای همت آباد و گرجی سفلی مطابق با استانداردهای موجود است و مشکلی از نظر مصرف شرب ندارد.
روغنی افزود: انجام آزمایشهای میکروبی و شیمیایی از منابع آبی شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی شامل شبکه توزیع و چاهها به طور ماهیانه و مستمر صورت می گیرد.
وی اضافه کرد: آزمایشهای شیمیایی بر اساس استاندارد 1053 انجام می شود و املاح مجاز آب باید با این استاندارد مطابقت داشته باشد که املاح آب روستاهای همت آباد و گرجی سفلی اگرچه کمی بالاست اما در حد مجاز است و با استاندارد مطرح شده مطابقت دارد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشهد گفت: املاح آب در قسمتهای مختلف شهر مشهد با توجه به بافت زمین فرق می کند و در برخی از مناطق مانند روستاهای یاد شده املاح بیشتراست اما خارج از استانداردها نیست.
روغنی افزود: هم اکنون 231 روستا زیر پوشش مدیریت امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان مشهد است که 68 روستا از این تعداد در حاشیه شهر مشهد واقع شده است و این روستاها با 91 هزار مشترک بیش از 285 هزار نفر جمعیت دارند.
وی ادامه داد: هم اکنون در روستاهای همت آباد و گرجی سفلی کمبود آب نداریم اما در سالهای آینده با توجه به افزایش جمعیت برای تامین بخشی از آب این مناطق از شبکه آب رسانی مشهد کمک گرفته می شد.
افزون بر یک میلیون و 593 هزار نفر در دو هزار و 486 روستای خراسان رضوی از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مند هستند.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.