علی محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد گردشگر 39 هزار نفر در مدارس، اقامتگاهها، میهمانسرا و زائرسراها و 62 هزار نفر نیز در کمپهای موقت، بقاع متبرکه، پارکها، حسینیه ها و مساجد اقامت گزیدند.
وی مبدا سفر گردشگران نوروزی امسال تربت حیدریه را 175 شهر ایران و 9 کشور خارجی ذکر و بیان کرد: 21 نفر از این تعداد گردشگر خارجی بودند و در همین ارتباط 60 هزار اقلام تبلیغاتی توزیع و هزار و 840 بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و پذیرایی انجام شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از افزایش پنج درصدی میزان اقامت و افزایش دو درصدی بازدید گردشگران از اماکن تاریخی و تفریحی این شهرستان خبر و ادامه داد: با توجه به اولویت کمیته تبلیغات ستاد خدمات سفر بر معرفی اماکن بکر و کمتر شناخته شده به ویژه روستاهای گردشگرپذیر امسال شاهد استقبال بسیار خوبی از اماکن گردشگری روستایی از جمله روستای ملی ابریشم کشی بسک، غارهای نمکی، ‌روستای بکاول و اقامتگاههای بومگردی در تربت حیدریه بودیم.
وی گفت: همچنین برگزاری جشنهای نوروزگاه در سطح شهر و روستاهای تربت حیدریه باعث معرفی بیشتر روستاها و آیینهای سنتی نوروزی این شهرستان شد زیرا اکثر گردشگران در جشنها حضور یافتند.
250 اثر تاریخی و گردشگری در منطقه تربت حیدریه شناسایی و 46 اثر شامل 35 بنا، 11 تپه و دو اثر معنوی و ناملموس این شهرستان در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده اند.
10 روستای هدف گردشگری، اقامتگاه بوم گردی در پنج روستا و پنج رستوران بین راهی در تربت حیدریه فعالیت دارند. مرکز این شهرستان در فاصله 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/6121/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.