علی اصغر مونسان پنجشنبه شب در حاشیه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی در جمع خبرنگاران مشهد افزود: قرار بود 400 واحد بومگردی در ابتدای کار دولت را به 2 هزار واحد برسانیم که این رقم هم اکنون از هزار و 500 واحد عبور کرده و موجب کمک به رونق روستاهای کشور شده است.
وی اظهار داشت: این حرکت که اشتغالزایی خوبی برای روستاها داشته است تداوم خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم تعداد واحدهای بومگردی را تا پایان کار دولت دوازدهم به 2 هزار واحد برسانیم.
وی از حمایتهای مجلس و دولت در تصویب قوانین در این حوزه خبر داد و گفت: در این راستا سه هزار و 800 میلیارد تومان وام اشتغال در بخش گردشگری روستایی در نظر گرفته شده که 50 درصد آن به صنایع دستی و بقیه به بخش گردشگری تعلق می گیرد.

* اقامت مسافران در ایام نوروز 6 درصد افزایش یافت
معاون رئیس جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نیز افزود: از 28 اسفند ماه پارسال تاکنون بیش از 74 میلیون نفرشب اقامت در کشور ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.
وی اظهار داشت: در سه روز نخست سفرهای نوروزی رشد اقامت مسافر بیش از 23 درصد بود و این روند حرکت رو به رشد داشت که براساس پیش بینی ها رشد 25 درصدی را تا پایان تعطیلات انتطار داشتیم.
وی گفت: با توجه به بارشهای اخیر و هشدارهای ادارات مدیریت بحران در استانها، روند رو به رشد سفرها و اقامت مسافران کنترل شد و کاهش پیدا کرد.
مونسان افزود: اگر بارندگی و مسایل بعدی مربوط به آن رخ نمی داد امسال نوروز متفاوتی را در حوزه سفرها تجربه می کردیم که امیدواریم در سال 98 روند رو به رشد سفرها ادامه داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی نیز به خبرنگاران گفت: بنیاد مسکن استان را مکلف خواهیم کرد طرح روستاهای گردشگری را مطابق آنچه تعهد قانونی دارد آماده نماید.
علیرضا رزم حسینی افزود: کمک های لازم از سوی معاونت گردشگری به بنیاد مسکن ارائه خواهد شد و می توان با این همکاری از ظرفیت روستاهای خراسان رضوی در حوزه بومگردی بهره گرفت.
وی به اقلیم های متفاوت استان اشاره کرد و اظهار داشت: این استان می تواند با توانمندی های خود اقتصاد پر رونق برای بخش گردشگری فراهم کند و در این راستا 100 میلیارد ریال در اختیار فعالان حوزه گردشگری در استان قرار می گیرد.
36 اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در استان خراسان رضوی با 6.4 میلیون نفر جمعیت فعال است.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.