مهدی فروزان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شمار زائران و گردشگران نوروز امسال خراسان رضوی را در مقایسه با مدت مشابه پارسال 4.2 درصد کمتر اعلام کرد.
وی افزود: 818 هزار و 144 نفر از این تعداد امسال با استفاده از امکانات حمل و نقل جاده ای و عمومی وارد خراسان رضوی شدند که در قیاس با پارسال 8.3 درصد کاهش نشان می دهد.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی قطار را نیز وسیله سفر 313 هزار و 457 زائر و مسافر به این استان ذکر و بیان کرد: جمعیت مسافران از طریق ریل به این استان در مقایسه با نوروز پارسال 2.3 درصد بیشتر شده است.
وی آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاهها وارد خراسان رضوی شده اند نیز 161هزار و 196 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته 18.3 درصد کاهش نشان می دهد.
فروزان گفت: طی نوروز امسال تاکنون 9 میلیون و 502 هزار و 260 نفر از زائران و مسافران ورودی به خراسان رضوی هم با خودروی شخصی به این استان سفر کرده اند. این میزان نیز در مقایسه با پارسال 3.8 درصدی کمتر شده است.
وی همچنین شمار زائران و مسافرانی را که طی 25 اسفند گذشته تا پایان دهمین روز فروردین ماه جاری به مشهد سفر کرده اند شش میلیون و 551 هزار و 297 نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد هم در مقایسه با نوروز پارسال یک درصد کاهش نشان می دهد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.