حمزه سپهریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شناسایی زائران نیازمند توسط معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی با هدف تسهیل زیارت برای زائران و فراهم کردن امکان زیارت برای همه محرومین انجام شده است.
وی اظهار داشت: زائرشهر رضوی در زمینی به مساحت 35 هکتار ابتدای شهرک طرق شهرستان مشهد در حاشیه اتوبان مشهد - باغچه برای زائران محروم ساخته شده است.
وی گفت: ساخت این زائرشهر دارای سه مرحله است که مرحله نخست آن شامل 28 بلوک 2 طبقه و سه حسینیه مورد بهره برداری قرار گرفته که به صورت 25 سوئیت چهار و پنج تخته با ظرفیت هزار و 540 نفر به زائرین خدمات می دهد.
سپهریان افزود: زائران پذیرش شده مدت سه شب در زائرشهر رضوی به صورت رایگان اقامت داشته و در این مدت از زیارت حرم مطهر رضوی، غذای متبرک حضرت امام رضا (ع)، حرم گردی، برنامه فرهنگی و سیاحتی و زیارت مرقد شهدا بهره مند می شوند.
وی اظهار داشت: در ایام نوروز علاوه بر زائرشهر رضوی، برای زائران کم درآمد نیز مکانی با عنوان زائرسرا در مشهد ساخته شده که ظرفیت پذیرش 620 نفر را دارد.
وی گفت: از 28 اسفند ماه پارسال تاکنون 2 هزار و 950 نفر در زائرسراهای آستان قدس رضوی اقامت کردند که هزینه پرداختی آنها بسیار کمتر از هتل های مشهد است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.