مدیرکل نظارت بر ساخت وسازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد از رفع تصرف از 80 هزار مترمربع از باغ ویلاهای بلوار شاهنامه در روزهای آغازین سال جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، مسعود ایاز با بیان این مطلب، گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و پیشگیری از تصرف اراضی ملی، حدود 80 هزار مترمربع از باغ ویلاهای بلوار شاهنامه اعمال قانون و رفع تصرف شد.

وی تاکید کرد: این مهم با هدف جلوگیری از تفکیک، تغییر کاربری و ساخت وسازهای غیرمجاز و بدون مجوز در اراضی کشاورزی حریم شهر مشهد و به منظور برخورد قاطع با متخلفان صورت گرفته است.

مدیرکل نظارت بر ساخت وسازها و کمیسیون ماده صد شهرداری مشهد با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده در کمیته صیانت از حریم شهر مشهد و ستاد گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال، افزود: با حضور گشت‌های ویژه اراضی شورای حفظ حقوق بیت‌المال شامل نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله شهرداری مشهد مقدس، سازمان جهاد کشاورزی، آستان قدس رضوی، اداره کل منابع طبیعی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان آب منطقه‌ای، سازمان محیط زیست، اداره کل راه وشهرسازی استان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی این مهم انجام شد.

ایاز خاطرنشان کرد: به دنبال هماهنگی‌های صورت گرفته در محل بولوار شاهنامه 76 در مجاورت روستای محمدآباد قدس که در حریم شهرداری منطقه 12 مشهد قرار دارد با حضور نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گشت‌های شورای حفظ حقوق بیت‌المال و جانشین ایشان و نمایندگان سایر دستگاه‌ها، عملیات قلع و قمع و اعاده به حالت اولیه باغ ویلاهای غیرمجاز صورت گرفت.

وی بیان کرد: بر این اساس تعداد 40 قطعه باغ ویلا و اراضی محصور شده با دیوار به مساحت تقریبی 80 هزار مترمربع که اقدام به تفکیک، تغییرکاربری و احداث بنا و دیوار کشی غیرمجاز و غیراصولی کرده بودند، وفق تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و نیز بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها اعمال قانون شد و با متخلفان برخورد شد.

وی از شهروندان تقاضا کرد که قبل از خرید این گونه املاک در حریم شهر و یا قبل از هرگونه ساخت و ساز و یا دیوارکشی در اراضی واقع در حریم شهر، حتما نسبت به اخذ استعلام و دریافت مجوز از دستگاه‌های اجرایی ذیربط از جمله سازمان جهاد کشاورزی و شهرداری اقدام نمایند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.