مهدی فروزان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان ورود زائر و مسافر به استان خراسان رضوی در مقایسه با مدت مشابه پارسال 1.6 درصد کاهش دارد.
وی اضافه کرد: از این تعداد 419 هزار و 366 نفر از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به خراسان رضوی وارد شده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 6.8 درصد کاهش داشته است.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: 167 هزار و 360 زائر و مسافر نیز با قطار به خراسان رضوی سفر کرده اند که این رقمدر مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد 2.5 درصدی همراه بوده است.
فروزان آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاهها به خراسان رضوی وارد شده اند را نیز 87 هزار و 430 نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته 17,1 درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: تعداد زائران و مسافرانی که طی این مدت با وسائل نقلیه شخصی خود به استان خراسان رضوی وارد شده اند هم چهار میلیون و 983 هزار و 792 نفر بوده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهشی یک درصدی داشته است.
سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران به مشهد هم گفت: از روز 25 اسفند ماه گذشته تا سوم فروردین سال جدید سه میلیون و 443 هزار و 636 نفر به این کلانشهر وارد شده اند که این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته حدود 9 درصد افزایش دارد.
فروزان افزود: از این تعداد زائر و مسافر 306 هزار و 213 نفر از طریق حمل و نقل جاده ای و عمومی به مشهد وارد شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4.1 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: 167 هزار و 360 نفر از این تعداد نیز با قطار به مشهد سفر کرده اند که این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه پارسال با رشد 2.5 درصدی همراه بوده است.
مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: آمار زائران و مسافرانی که طی این مدت از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد وارد شده اند نیز 87 هزار و 251 نفر بوده که این آمار در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش دارد.
فروزان افزود: تعداد زائران و مسافرانی که طی این مدت با وسائل نقلیه شخصی خود به مشهد وارد شده اند هم دو میلیون و 882 هزار و 812 نفر بوده است که این میزان در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته با رشدی 2.1 درصدی مواجه بوده است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.