ابوالفضل مکرمی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه الکترونیک فروش بلیت با توجه به تاکید سازمان جهانی گردشگری بر تحول دیجیتال در ارائه خدمات و به منظور ارتقاء کیفیت و سهولت دسترسی گردشگران خارجی و داخلی به بلیت موزه ها و اماکن تاریخی و فرهنگی راه اندازی شده است.
وی با بیان این که مجموعه های مجهز شده به این سامانه جزء پربازدید ترین جاذبه های فرهنگی، تاریخی استان خراسان رضوی هستند ادامه داد: افزایش سطح خدمات کمی و کیفی برای گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و الکترونیکی کردن فروش بلیت سایتهای تاریخی نیز اقدامی در همین راستاست.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: پیش از این فروش بلیت به صورت دستی انجام می شد که علاوه بر نیاز به نیروی انسانی زیاد این روش برای گردشگران رضایتمندی کافی ایجاد نمی کرد اما با راه اندازی این سامانه، صحت و سلامت کار و سطح ارائه خدمات به گردشگران ارتقاء می یابد.
مکرمی فر افزود: با توجه به این که گردشگران در سراسر دنیا بلیت اماکن و سایتهای تاریخی را به عنوان یادگاری نگهداری می کنند تمهیداتی پیش بینی خواهد شد تا بلیت الکترونیکی به گونه ای باشد که امکان نگهداری اش وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: استفاده از ابزارهای نوین برای افزایش سطح خدمات و ارتقاء کیفیت در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد و در تلاش هستیم تا تاریخ را در خراسان رضوی با ابزارهای نرم افزاری بازگو کنیم چرا که باید از فناوری برای بازگو کردن تاریخ به گردشگران به ویژه گردشگران خارجی نهایت استفاده را کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:در مرحله بعدی دیگر مراکز تاریخی و فرهنگی استان نیز به سامانه فروش بلیت الکترونیکی مجهز خواهند شد.
بنابراعلام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استان خراسان رضوی دارای حدود 1500 اثر ثبت شده درفهرست آثار ملی است.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.