معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور در شهرستان سبزوار به مسائل و درخواست های صنعتگران پرداخت و به حفظ اشتغال موجود و افزایش تولید در واحدهای صنعتی و تولیدی، تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سبزوار، محسن صالحی‌نیا در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان سبزوار، اظهار کرد: 43 هزار واحد صنعتی و تولیدی در983 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بالغ بر 885 هزار نفر در حال فعالیت هستند که رونق تولید و اشتغال و نیز توسعه صنعت کشور را ایجاد کرده اند.

وی افزود: یکی از اهداف ما ایجاد شرایط لازم برای بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط به منظور استقرار و توسعه فعالیت‌های صنعتی، صنفی، استارت آپ‌ها و دانش‌بنیان بوده که با فراهم کردن زیرساخت ها و بسترسازی مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این امر تحقق یافته است.

صالحی‌نیا ادامه داد: 983 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که شامل 562 شهرک صنعتی، 412 ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه اقتصادی و اشتغال بالغ بر 885 هزار نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

وی بیان کرد: هر چند واحدهای صنعتی و تولیدی در برخی موارد با مسائل و مشکلاتی روبرو بودند لذا برای حمایت، از منابعی که دولت در اختیار گذاشته بود در جهت توسعه و توانمندی اقتصادی بهره‌مند شدند و سازمان هم تمام امور مربوطه را رصد کرد تا صاحبان صنایع کمترین دغدغه را داشته باشند و امسال تاکنون به ۶ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت شد و با پرداخت این تسهیلات به واحدها حدود 115 هزار اشتغال جدید ایجاد خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت با اشاره به اینکه 93 درصد واحدهای صنعتی خرد و کوچک هستند، عنوان کرد: صنایع کوچک ساختار آسیب پذیری نسبت به صنایع بزرگ دارند و باید منابع مالی آنها گسترش یابد لذا این سازمان پیوند بین صنایع کوچک و بزرگ را انجام داده تا به یک توانمندی، ثبات پایدار و توان رقابتی بالا دست یابند زیرا نگاه اول واحدهای صنعتی باید تولید صادرات محور و دست یابی بیشتر به بازارهای داخلی و بین المللی باشد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، خاطر نشان کرد: هر جا که تولید و اشتغال واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش پیدا کند این سازمان در جهت حمایت و پشتیبانی از صاحبان صنایع ورود پیدا می‌کند تا فضای کسب و کار رونق بیشتری بگیرد و در نهایت به ارتقاء تولید و اشتغال کشور منجرب به شود.

وی در پایان گفت: ساختار مطلوبی در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور شکل گرفته و متناسب با استقرار سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زیر ساخت‌ها نیز ایجاد شده تا سرمایه گذاران با احداث واحد صنعتی به زنجیره تولید و اشتغال برسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.