حسن جعفری روز دوشنبه در گردهمایی دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات این استان افزود: ترویج سکولاریسم بین جوانان و زنان، ترویج انکار خداوند و توسعه مباحث فمنیستی از جمله برنامه های دشمن برای ایجاد انحراف در باورهای جوانان است.
وی هنجار شکنی، عادی سازی روابط دختر و پسر، سوء استفاده از مباحث حقوق بشر، رواج خوانندگی زنان و ترویج مشروب خواری را از دیگر برنامه های دشمن برای ایجاد شبهه و تزلزل در باورهای دینی ذکر کرد و اظهار داشت: هجمه های دشمن وظیفه آمران به معروف و ناهیان از منکر را سنگین تر می کند.
وی گفت: باید گفتمان جذاب در حوزه دین و پاسخ به شبهات داشته باشیم و با حضور پر رنگ در فضای مجازی تحرکات دین ستیزی دشمنان را خنثی کنیم.
جعفری افزود: هجمه دشمن در زمینه های مذهبی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بسیار سنگین است لذا در این زمینه باید مقاوم سازی مناسب انجام دهیم.

* 560 هزار تذکر لسانی در 9 ماه
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی هم در این گردهمایی گفت: این ستاد از سال 95 کار خود را آغاز کرد و هم اکنون در 94 درصد ادارات استان شورای امر به معروف تشکیل شده و 70 درصد آنها فعال هستند.
سید عبدالله ارجائی افزود: در 12 شهرستان استان هم ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه طی سه سال باید 42 هزار آمر به معروف و ناهی از منکر تربیت کنیم اظهار داشت: قرار است تا پایان امسال هشت هزار و 400 طلایه دار امر به معروف داشته باشیم که اینک هفت هزار و 800 آمر به معروف و ناهی از منکر داریم.
وی گفت: تا پایان آذر ماه امسال 560 هزار تذکر لسانی در استان انجام شده که هزار و 26 مورد آن که کمتر از 2 دهم درصد است با مقاومت روبرو شده است و سه مورد نیز به کلانتری کشیده شده که بدون تشکیل پرونده حل و فصل شده است.
ارجائی افزود: کلیپ های یک دقیقه ای در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برای رسانه ملی تهیه شده که از اردیبهشت ماه آینده در 24 قسمت پخش خواهد شد.
وی اظهار داشت: در زمینه ساماندهی زنان خیابانی و ترنس ها هم اقداماتی انجام شده و کتابهای فقهی در این زمینه تهیه شده است.
در این مراسم از برخی دبیران شورای های امر به معروف و نهی از منکر استان و برگزیدگان ادارات در جشنواره مفلحون قدردانی شد.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.