به گزارش ایرنا، ناصر صادقی روز شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گناباد افزود: در این راستا مردم بیشتر در زمینه توسعه و رونق اقتصادی سهیم هستند و با جلب معین اقتصادی برای هر منطقه بستر برای افزایش اعتماد و مشارکت آنان در آبادانی و توسعه هموار می شود.
وی اظهار داشت: در نظر گرفتن اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی به عنوان معین اقتصادی گناباد بستری برای مشارکت بیشتر فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در رونق اقتصادی و توسعه این شهرستان فراهم کرده است.
وی گفت: با توجه به ظرفیتهای گناباد این شهرستان باید به عنوان منطقه نمونه استان در این زمینه شناخته شود و علقه مردم و سرمایه گذاران به توسعه و عمران مناطق خود افزایش یابد.
صادقی افزود: طرح مثلت اقتصادی با همراهی معین های اقتصادی و جلب سرمایه گذاری آنان بستری برای توانمند سازی جوامع محلی و بهبود اشتغال و معیشت مردم منطقه را فراهم می کند.
فرماندار گناباد هم در این نشست از پرداخت 125 میلیارد و 170 میلیون ریال تسهلات اشتغال روستایی و 24 میلیارد و 250 میلیون ریال در بخش تسهیلات فراگیر و 30 میلیارد و 300 میلیون ریال در بخش مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون به متقاضیان این شهرستان خبر داد.
حامد قربانی با اشاره به رویکرد استاندار خراسان رضوی بر تعیین معین های اقتصادی و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان، خواستار بهره گیری بیشتر از ظرفیت سرمایه گذاران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای جلب مشارکت این بخش برای توسعه، عمران، رونق اقتصادی و تکمیل طرحهای نیمه تمام گناباد شد.
وی گفت: تکمیل 77 طرح نیمه تمام این شهرستان در بخشهای صنعتی، عمرانی، اقتصادی و جاده ها نیازمند 15هزار میلیارد ریال است و در این زمینه طرحهای با پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصد در اولویت قرار گرفته است.
با رویکرد استاندار خراسان رضوی، طرح مثلت اقتصادی و انتخاب معین اقتصادی با شناسایی سرمایه گذار در مسیر توسعه این استان مورد توجه قرار گرفته است.
در این چارچوب 12 منطقه اقتصادی در خراسان رضوی بر مبنای حوزه های انتخابیه شناسایی و تعیین شده است.
شناسایی سرمایه گذاران هر شهرستان و منطقه برای استفاده از ظرفیت آنها، تعیین معین اقتصاد مقاومتی برای هر ناحیه به تناسب توان و همچنین طرحهای نیمه تمام حوزه سرمایه گذاری و اقتصادی خراسان رضوی در بخشهای گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی از اقدامات در دست انجام در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی است.
در این راستا اتاق بازرگانی، صنایع و معادن خراسان رضوی و بانک رسالت به ترتیب به عنوان معین اقتصادی گناباد و بخش کاخک از توابع این شهرستان مشخص شده اند.
شهرستان گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.