صدرا یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 249 اثر به بخش نمایش جشنواره خانه بهار 98 مشهد ارائه شد که از میان آنها 92 طرح در بخشهای خیابانی، صحنه ‌ای، آئینی، میدانی و کودک به مرحله نهایی داوری راه یافت.
وی ادامه داد: پس از بررسی‌ اعضای هیات انتخاب و با در نظر گرفتن معیارهای کارشناسی شده تخصصی در بخش بازبینی و گزینش نهایی آثار 26 اثر برای اجرا در سطح شهر مشهد انتخاب شد.
دبیر جشنواره خانه بهار شهرداری مشهد گفت: مدیریت امورهنری شهرداری مشهد همچنین با همکاری انجمن عکاسان خراسان رضوی در راستای اهداف فرهنگی، مستند کردن فضای شاداب نوروزی مشهد و ثبت شهر پویا، معنوی و خلاق مسابقه سراسری عکس استقبال از بهار 98 را در دو بخش حرفه ای و شهروندی برگزار می کند که عکاسی بخش شهروندی آن باید با تلفن همراه صورت بگیرد.
یوسفی افزود: شرکت عکاسان از سراسر ایران در این مسابقه آزاد است وعکسها باید در محدوده جغرافیایی شهر مشهد و محدوده زمانی 25 اسفند 97 تا 10 اردیبهشت 98 تولید شده باشد.
وی ادامه داد: این جشنواره با رویکرد ایجاد تعامل اجتماعی بیشتر میان نسل جوان و خلاق ایرانی، ترویج فرهنگ شهری و حفظ فعالیتهای سنتی مردمی برنامه ریزی شده است و شرکت کنندگان در هر بخش آن باید مشخصات فردی و عکسهای خود را از 25 اسفند ماه امسال تا 15 اردیبهشت ماه سال 98 در سایت انجمن عکاسان خراسان رضوی به آدرس اینترنتیwww.khorasanphotographers.com بارگذاری کنند و نتایج جشنواره نیز دوم خرداد ماه سال 98 اعلام خواهد شد.
جشنواره خانه بهار نام یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد است که طی 10 سال اخیر با مددگیری از خلاقیتها، آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی را در آستانه آغازین روزهای فصل بهار در محیط عمومی شهر مشهد جانمایی می کند و موجب آراستن این شهر می شود.
'جشنواره خانه بهار 98' در همین راستا شکل گرفته و علاوه بر بخشهای هنرهای تجسمی، گل‌ آرایی و طراحی هنری فضای سبز، بخشهای دیگری چون هنرهای چند رسانه ‌ای، هنرهای نمایشی، پژوهشهای هنر شهری، جشنواره عکس و بخش میهمان در حوزه بین ‌الملل را نیز به این جشنواره افزوده است.
1922/7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.