فریدون سنگچولی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سامانه بارشی همراه با تقویت جریانات شمالی از عصر جمعه به تدریج از نواحی غربی خراسان رضوی بر روی استان گسترده می شود که پیامدهای آن تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود فعالیت این سامانه موجب افزایش ابرناکی و وزش باد شدید به ویژه در روز آینده و نیز وقوع بارشها گاهی به صورت رگبار باران و در نواحی سردسیر و مرتفع به شکل برف و باران همراه با کاهش نسبی دما شود.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارشهای پراکنده باران طی 24 ساعت گذشته در پنج شهرستان قوچان، مشهد، گلمکان، جغتای و کلات گزارش شده است که بیشترین آن در کلات با دو میلی متر بوده است.
سنگچولی با بیان این که دمای هوای خراسان رضوی از فردا شنبه روند کاهشی خواهد داشت افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد 15 درجه سلسیوس پیش بینی شده است که در روزهای شنبه و یکشنبه آینده با شش درجه کاهش به 9 درجه می رسد.
وی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای پنج درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای 19 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی بوده اند و بیشترین شدت وزش باد هم طی این مدت در شهرستان جغتای با سرعت 58 کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.