به گزارش ایرنا، شهردار مشهد در این مراسم گفت: میدان و ساختمان راه ‌آهن از مهمترین بناهای معاصر مشهد هستند که عرصه آنها باید در شان این بناها باشد.
محمد رضا کلائی با بیان اینکه می کوشیم این میدان الگویی برای سایر عرصه ‌های باز باشد، افزود: بازپیرایی میدان راه ‌آهن این شهر نخستین پروژه ‌ای است که قبل از افتتاح مورد بازدید معلولان شهر قرار گرفت.
وی اظهار داشت: به همین سبب و به منظور رفع اشکالات این میدان و مناسب سازی آن برای معلولان، زمان بهره ‌برداری آن به تعویق افتاد.
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: طراحی میدان راه آهن به دلیل اجرای خط دوم قطارشهری دچار تغییرات بسیار شده و نیاز بود کار ویژه ای در طراحی آن صورت گیرد.
خلیل الله کاظمی افزود: پس از حدود هفت ماه کار شبانه روزی بازپیرایی این میدان به اتمام رسید و آماده بهره برداری شد.
وی اظهار داشت: عرصه این میدان 3.5 هکتار است که حدود 2 هکتار آن به ‌عنوان میدان شهری و 1.5 هکتار هم برای تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از قبیل تاکسی و اتوبوس اختصاص یافته است.
وی گفت: همچنین توقفگاه خودرو به مساحت چهار هزار و 500 مترمربع و با ظرفیت 92 خودرو در این پروژه پیش‌ بینی شده است.
ساختمان اصلی ایستگاه راه‌ آهن مشهد 63 سال پیش توسط حیدر قلی‌ خان غیایی شاملو طراحی شده و 11سال پس از آن به بهره ‌برداری رسید.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.