ابوالفضل مکرمی فر چهارشنبه شب در جلسه هم اندیشی توسعه صنعت گردشگری در مشهد افزود: با بهره برداری از این تاسیسات جدید گردشگری برای حدود 10 هزار نفر به طور مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اکنون هزار و 976 تاسیسات گردشگری هم در استان خراسان رضوی دایر است و حدود 80 هزار نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: وجود هزار و 460 واحد اقامتی با ظرفیت 100 هزار نفر شب اقامت، 32 منطقه نمونه گردشگری و 16 روستای هدف گردشگری از ویژگیهای استان خراسان رضوی در حوزه گردشگری است.
مکرمی فر افزود: هم اکنون 17 درصد هتلهای کشور و 50 درصد هتل آپارتمانهای کشور در خراسان رضوی قرار دارد.
وی با اشاره به تسهیلات و مشوقهای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: امسال در قالب اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای بیش از سه هزار و 800 نفر در استان اشتغالزایی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تعهد ایجاد شده در قالب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در خراسان رضوی چهار هزار و 50 نفر بوده است که تا پایان فروردین ماه سال آینده به طور کامل محقق خواهد شد.
مکرمی فر افزود: مشهد و خراسان رضوی تنها شهر و استانی است که گردشگری آن به تبلیغ کمتری نیاز دارد چون گردشگری زیارت و گردشگری سلامت در این شهر و استان از اهمیت به سزایی برخوردار است.
در این مراسم تعدادی از سرمایه گذاران حوزه صنعت گردشگری خراسان رضوی چالشها و مشکلات خود را در بخشهای مختلف مطرح کردند.
1922/3027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.