محمد علی نبی پور روز سه شنبه در دومین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان افزود: از مهمترین مواردی که در سالهای اخیر برای معرفی شهرستانها در ایام نوروز استفاده شده زنده کردن آیین ‌های کهن کشور همراه با معرفی مناطق و مراکز جمعیتی به نام نوروزگاه است.
وی با بیان اینکه بسیاری از آیین ‌ها از قدیم بوده و جایگاه خاصی بین مردم دارد اظهار داشت: نوروزگاه صرفا برای برگزاری برنامه ‌ها و اجرای گروههای موسیقی نیست بلکه نوروزگاه در کنار اجرای برنامه ‌های نشاط انگیز به معرفی توانمندی ها نیز می ‌پردازد.
وی گفت: نوروزگاه باید با بهره ‌گیری از بازیهای بومی و محلی و معرفی غذاهای سنتی، شاهنامه خوانی و برگزاری مراسم سنتی با الگو برداری از آیین ‌های سنتی منطقه برگزار شود.
نبی ‌پور افزود: در ایام تعطیلات نوروز باید فرهنگ اصیل منطقه برای مسافرین تبیین و تشریح گردد.
وی اظهار داشت: حضور مردم و مشارکت آنان در برنامه ‌های نوروزی موجب ایجاد همدلی و اجرای برنامه‌ های فاخر در شهرستان می شود.
وی گفت: اجرای برنامه‌ های نوروزی در روستاها موجب ایجاد رقابت سالم و افزایش سطح کیفی برنامه ‌ها می شود و اجرای آنها در اطراف اماکن تاریخی برای شناساندن منطقه و اماکن تاریخی و زیارتی با حفظ شئون این اماکن موثر است.
نبی پور به نظارت های مستمر در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: خبرنگاران و رسانه ‌ها نیز باید اماکن، مناطق و ظرفیت های تاریخی و گردشگری شهرستان را برای گردشگران و مسافرین معرفی نمایند.
کاشمر در 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.