محمد فرزانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط فعلی شیرینی سازان فقط تلاش می کنند چراغ مغازه هایشان را روشن نگه دارند و کارگران بیکار نشوند.
وی ادامه داد: قیمت مواد اولیه برای تولید شیرینی مانند شکر، روغن، انواع مغزها، نارگیل و مواد مشابه نسبت به پارسال به میزان 100 تا 300 درصد بیشتر شده و همچنین هزینه های آب، برق، گاز و دستمزد کارگران نسبت رشد قابل ملاحظه ای داشته است.
رئیس اتحادیه صنف شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد گفت: با این حال قیمت شیرینی برای مصرف کننده در بازار این شهر نسبت به پارسال 50 درصد افزایش یافته و به همان نسبت میزان فروش کاهش قابل ملاحظه ای یافته لذا هم اینک هزینه و درآمد قنادان همخوانی ندارد.
وی افزود: صنف شیرینی ساز در بین سایر اصناف تولیدی مرتبط با تولید مواد غذایی بیشترین اشتغالزایی را دارد و تعداد کارگران در قنادیها از 10 تا 300 نفر است لذا شیرینی سازان تلاش می کنند اشتغال موجود را در این حوزه حفظ کنند.
فرزانی ادامه داد: بعضا مشاهده می شود در حاشیه شهر مشهد برخی سوپرمارکتها و نانواییها شیرینی را با قیمت پایین می فروشند که به هیچ وجه سلامت آنها تضمین شده نیست. کارگاههای زیرپله ای اقدام به تولید شیرینی و فروش آن در سطح نانواییها و سوپرمارکتها می کنند اما چنین محصولی سالم نیست لذا اتحادیه صنف شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی مشهد تاکنون نسبت به پلمب چندین کارگاه در سطح مشهد اقدام کرده است.
616 واحد صنفی زیرپوشش اتحادیه صنف شیرینی سازان، شیرینی فروشان، کافه و قنادی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد فعالیت دارند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.