حبیب الله آسوده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد در راستای حمایت از خانواده های نیازمند، خدمات متناسب با مشکلات و شرایط زندگی به زنان سرپرست خانوار ارائه می کند.
وی ادامه داد: از حدود 112 هزار زن سرپرست خانوار، حدود 99 هزار خانوار از تمام خدمات این نهاد بهره مند هستند و بقیه آنها نیز از یک یا چند خدمت استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار در شهرهای استان بیشتر از این تعداد در روستاها هستند گفت: 59 هزار و 656 خانوار شهری و 52 هزار و 344 خانوار روستایی دارای زن سرپرست خانوار تحت حمایت خدمات این نهاد قرار دارند.
آسوده با بیان اینکه فوت سرپرست، طلاق، ازکارافتادگی مرد خانه و بیماری سرپرست از مهمترین دلایل سرپرست بودن زنان است، ادامه داد: در حال حاضر بیش از 50 درصد خانوارهای تحت حمایت این نهاد دارای سرپرست زن هستند.
وی گفت: زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد از 10 هزار و 927 فرزند یتیم و 9 هزار و 275 فرزند محسنین سرپرستی می کنند و کمیته امداد به ازای هر یک از این فرزندان خدماتی ارائه می دهد.
وی افزود: کمیته امداد با ایجاد زمینه اشتغال و خودکفایی خانواده ها موجب کارآفرینی برخی زنان سرپرست خانوار شده است که علاوه بر استقلال مالی توانسته اند افراد دیگری را نیز به عنوان نیروی کار تحت حمایت خود درآورند.
کمیته امداد خراسان رضوی 221 هزار و 53 خانوار با جمعیت 402 هزار و 316 نفر را تحت حمایت دارد که 155 هزار و 309 خانوار با جمعیت 282 هزار و 662 نفر کمک معیشت ماهیانه از این نهاد دریافت می کنند.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.