معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر چهارمین جشنواره مد و لباس در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره به منظور شناسایی طراحان مد و لباس و معرفی آنان به تولید کنندگان و سرمایه گذاران برگزار شده است.
محمد رضا محمدی افزود: این جشنواره در سه بخش نمایشگاه پوشش اجتماع شامل مانتو و لباس مجلسی، نمایشگاه لباس اقوام و پوشش محلی و سنتی خراسان و مسابقه 'ایده تا اجرا' برگزار شده است.
وی اظهار داشت: مسابقه ایده تا اجرا در زمینه طراحی، الگو سازی و دوخت لباس در سطح هنرجویان هنرستان های دخترانه استان به منظور کشف استعدادهای جوان و شناسایی طراحان مد و لباس حوزه دانش ‌آموزی برگزار شده است.
وی گفت: در این مسابقه 12 گروه سه نفره در سنین ١٦ تا ١٨ سال از هنرستان های استان حضور دارند و طرح های خود را به رقابت می گذارند.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: شرکت کنندگان در این مسابقه طی چهار روز ایده های خود را برای لباس های دخترانه در سنین ٩ تا ١٤ سال طراحی و سپس دوخت آنها را انجام و آثار خود را به داوران ارائه می دهند.
وی برگزاری 12 کارگاه آموزشی در زمینه های طراحی دوخت و مد با حضور استادان دانشگاه و مدرسان باتجربه را از جمله برنامه های جانبی این جشنواره ذکر کرد.
محمدی گفت: 340 اثر از طراحان مد و لباس خراسان رضوی در چهارمین جشنواره مد و لباس ارائه شده که از این تعداد 94 اثر به بخش نمایشگاهی جشنواره راه یافته است.
وی افزود: در اخرین روز برگزاری جشنواره مد و لباس خراسان رضوی، برگزیدگان بخشهای مختلف معرفی و از آنان طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی قدردانی می شود.
وی اظهار داشت: طی سه دوره برگزاری جشنواره مد و لباس در این استان، بانک اطلاعاتی با برخورداری از حدود 700 طراح مد و لباس تشکیل شده و این جشنواره کمک بسیار به طراحان برای انعقاد قرارداد با شرکت های صاحب نام تولید لباس کرده است.
چهارمین جشنواره مد و لباس خراسان رضوی تا هفتم اسفند ماه در محل هتل میثاق واقع در خیابان اقبال لاهوری مشهد دایر است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.