به گزارش ایرنا، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد در مراسم پایانی این دوره آموزشی گفت: با توجه به ظرفیت های سازمان مپ شهرداری مشهد در حوزه مدیریت پسماند، این شهر به عنوان مرکز آموزش منطقه ای از طرف سازمان همکاری های بین المللی ژاپن انتخاب شده و این دوره به عنوان اولین دوره آموزشی در سال 2019 از 13 بهمن ماه به مدت 21 روز در مشهد برگزار شد.
ابوالفضل کریمیان افزود: این دوره به صورت مشترک توسط آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور و به میزبانی سازمان مدیریت پسماند مشهد برای 15 نفر از مدیران شهرداری کابل برگزار شد.
وی اظهار داشت: در این دوره 2 هزار و 520 نفر ساعت آموزش در قالبهای مختلف در حوزه مدیریت پسماند ارائه شد.
وی با بیان اینکه این مهم به توسعه مدیریت پسماند کلانشهر مشهد نیز کمک کرده است گفت: بر اساس این ظرفیت سازی و طبق مصوبه کارگروه مدیریت پسماند استان، سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد طرح جامع مدیریت پسماند بیش از 70 شهر استان و 15 منطقه را تدوین کرده است.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: توسعه پایدار در شرایطی محقق می شود که همه کشورهای دنیا از توسعه متوازن برخوردار باشند.
محمد رضا حیدری افزود: جریان توسعه امری اجتناب ناپذیر است اما توسعه امری چند بعدی است و نباید تنها به یک بعد آن توجه شود.
وی اظهار داشت: محیط زیست شهری یکی از ارکان توسعه پایدار است و باید برای تحقق آن از تجربیات سایر کشورها در این حوزه استفاده کرد و اقدام سازمان جایکا برای برگزاری دوره های آموزشی مدیریت پسماند قابل تقدیر است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.