دکتر سید مجتبی احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این داروخانه با وجود این بدهی زیاد شرکتهای بیمه همچنان بنا بر رسالت خود سعی در تامین انواع داروهای خاص و داروهای بیماران ژنتیکی و تک نسخه‌ای دارد.
وی با اشاره به همراهی جمعیت هلال احمر استان با پویش چالش دارو برای کمک به نیازمندان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم تهیه دارو برای بسیاری از بیماران به خصوص آنهایی که بیماریهای خاص دارند بسیار سخت شده است بنابراین گاهی افراد آبرومند نیازمند داروهای ضروری در وضعیت اضطراری قرار می گیرند و به کمک برای تامین داروی خود نیاز دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: هزینه تامین برخی داروهای خاص بالاست و به سبب محدودیت بیمه ها در پذیرش همه اقلام دارویی و از سوی دیگر مدت زمان طولانی تسویه حساب مالی بیمه ها با داروخانه ها متاسفانه برخی داروخانه‌ها قادر به تامین همه داروها و در نتیجه پاسخگویی به همه بیماران نیستند.
احمدی افزود: روزانه افراد بسیاری به هلال احمر مراجعه می کنند که به حداقل هزینه برای تامین دارو نیازمند و از پرداخت وجه آن ناتوان هستند و البته افراد خیرخواه و نیک‌اندیش هم کم نیستند که به دنبال پرداخت هزینه‌های بیماران مستضعفند.
وی با اشاره به تاثیر مثبت تبلیغات رسانه‌ای در تشویق مردم به مهربانی و دستگیری از نیازمندان ادامه داد: هلال احمر، حلقه اتصال میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان است و خدمات داوطلبانه حمایتی، درمانی و مددکاری از جمله وظایف این نهاد مردمی و خیریه است.
داروخانه هلال احمر مشهد تامین داروهای بیماران خاص در این شهر را بر عهده دارد و از سالها قبل به چهار گروه بیماران خاص شامل بیماران پیوندی، دیالیزی، تالاسمی و ام.اس در این داروخانه خدمات ارائه می شده است و از پارسال توزیع داروهای بیماران ژنتیک و پارکینسون نیز در این داروخانه انجام می شود.
1922/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.