محمدرضا اخوان عبداللهیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بخش از این موارد را شامل هفت پروژه توانمندسازی و بهسازی بافت فرسوده در حاشیه شهر با هزینه 44 میلیارد و 886 میلیون ریال و پنج پروژه ساختمانهای دولتی با هزینه 56 میلیارد و 484 میلیون ریال است.
وی افزود: همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی هزار واحد مسکونی خیرساز در مشهد و 234 واحد مسکن مهر در شهرهای جدید و بالای 25 هزار نفر جمعیت خراسان رضوی با اعتبار 159 میلیارد و 900 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: در حوزه راهسازی نیز پروژه چهارخطه کردن جاده نیشابور - فیروزه و تقاطع غیرهمسطح فولاد در جاده نیشابور به طول هفت کیلومتر با هزینه 250 میلیارد ریال و نیز هفت پروژه راه روستایی به طول 26 کیلومتر با اعتبار 69 میلیارد ریال همزمان با دهه فجر بهره برداری می شوند.
وی گفت: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عملیات اجرایی قطعه نخیت باند دوم جاده تربت حیدریه - زاوه به طول 10 کیلومتر نیز آغاز می شود.
اخوان عبداللهیان به دستاوردهای چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حوزه راهسازی خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: امروز طول راههای استان 20 هزار و 500 کیلومتر است. این رقم در سال 1358 فقط دو هزار و 118 کیلومتر بود.
وی افزود: طول کل راههای بین شهری در خراسان رضوی در سالهای ابتدای انقلاب دو هزار کیلومتر بود که امروز به شش هزار و 500 کیلومتر افزایش یافته، راههای روستایی نیز با تحولی اساسی از 118 کیلومتر در آن زمان به 14 هزار و 152 کیلومتر کنونی رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: حوزه روستایی استان نیز در طول 40 سال حیات پربرکت انقلاب اسلامی تحولی جدی در مسیرهای دسترسی و راه آسفالته مناسب را تجربه کرده زیرا تلاشها متمرکز بر خدمت رسانی به روستاها بوده است.
وی گفت: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید نیز از سال 1392 تاکنون تحولات گسترده ای در این حوزه انجام شده که ساخت 941 کیلومتر راه روستایی از آن جمله است. بر این اساس میزان برخورداری روستاییان از راه آسفالته در خراسان رضوی به 95.3 درصد رسیده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.