به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، حسین انتظامی در نشست اعضای ستاد شانزدهمین جشنواره فیلم فجر در مشهد افزود: با اعمال سیاستهای اخیر سازمان سینمایی بسیاری از مجتمع های تجاری اقدام به ساخت سالنهای سینما کرده اند و این سیاست تداوم خواهد داشت.
وی ادامه داد: توسعه زیرساختهای سینمایی به معنای ساخت سالن است که شهرستان های کم برخوردار استان خراسان رضوی در این زمینه از حمایتهای لازم برخوردار خواهند شد.
سرپرست سازمان سینمایی کشور گفت: یکی از عوامل تحقق عدالت فرهنگی و افزایش مصرف محصولات فرهنگی، مراجعه به سینماست که باید در راستای توسعه زیرساختها به ویژه در شهرهای کم برخوردار اقدام کنیم.
انتظامی با اشاره به افتتاح مجتمع بزرگ تجاری در جوادیه تهران که دارای سالنهای سینمایی است افزود: نسبت به کسی که همت می کند و در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار مجتمع سینمایی تاسیس می کند نباید بی تفاوت بود بلکه باید از این افراد بیشتر قدردانی و حمایت کرد و تسهیلات را نیز برایش فراهم ساخت.
وی ادامه داد: موسسه سینما شهر به عنوان موسسه ای که وظیفه اش رصد و بررسی وضعیت سینماهای موجود برای حمایت از تجهیز و بازسازی سالنها در جهت ایجاد رفاه عمومی برای مخاطبین است به زودی سیاست های حمایتی خود را اعلام خواهد کرد و پردیس های سینمایی می توانند از این حمایتها برخوردار شوند.
سرپرست سازمان سینمایی کشور گفت: نظامنامه اکران هم با همه ضوابط و قوانین این حوزه تا قبل از پایان سال تکمیل و اعلام خواهد شد.
انتظامی افزود: جشنواره فیلم فجر مشهد می تواند فضای پر نشاطی را در این شهر ایجاد کند و امیدواریم انضباطی که در اجرای جشنواره فیلم فجر تهران موجود است در استانها به ویژه در شهر مشهد نیز با توجه به قدمت و وضعیت سالنهایی که این شهر دارد حاکم شود.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.