شهرام کرباسی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه گوشت دامی مشهد دیروز از دامپزشکی درخواست کردند، بر روی چند لاشه گوشت قرمز در فروشگاهی واقع در بولوار عبادی این شهر آزمایش های لازم را انجام دهد.
وی اظهار داشت: برخی مدعی شده بودند که محموله ای شامل گوشت حیوانی غیر از چارپایان حلال گوشت به این فروشگاه انتقال یافته است که اثبات این موضوع نیاز به بررسی کارشناسانه دامپزشکی داشت.
وی گفت: در آزمایش های انجام شده عدم تعلق این محموله گوشت به حیوانی غیر از چارپایان حلال گوشت
محرز و مشخص شد که این لاشه ها متعلق به گوسفند و بز است اما از سلامت لازم برخوردار نیست.
کرباسی افزود: بررسی ها نشان داد که لاشه های گوشت مورد نظر متعلق به حیوانات بیمار بوده که خارج از کشتارگاه و بدون حضور ناظر دامپزشکی کشتار شده اند.
وی اظهار داشت: لاشه های گوشت در یک قصابی فاقد مجوز یافت شده بود و صاحب این قصابی به دلیل عرضه گوشت غیرقابل مصرف و کشتار دام خارج از کشتارگاه متخلف شناخته شد و به جرم تهدید بهداشت عمومی به دادگاه معرفی گردید.
وی انتشار اخبار کذب و بدون تایید مراجع ذیصلاح توسط برخی جراید را اقدامی در جهت تشویش اذهان عمومی و به ضرر جامعه صنفی و مردم دانست.
یکی از نشریات مشهد مطلبی را با عنوان فروش گوشت غیرمجاز و مربوط به حیوانی غیر از چارپایان حلال گوشت در یک قصابی واقع در بولوار عبادی مشهد چاپ کرده بود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.