بر این اساس حرم مطهر رضوی سیاهپوش و ویژه برنامه های این ایام از شب گذشته با نوحه خوانی مداحان و مرثیه سرایان در رواق امام خمینی(ره) حرم و حضور پرشور زائران و مجاوران سوگوار آغاز شد.
امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در حرم مطهر رضوی گفت: عمل به امور تشریعی الهی زمینه رشد و پیشرفت را برای بشریت ایجاد می‌ کند و آن را از ضلالت و گمراهی نجات می‌ دهد.
حجت الاسلام محمد کاظم صدیقی اظهار داشت: اهل بیت (ع) به دلیل طهارتی که دارند هیچ گاه غباری در وجود ایشان نمی ‌نشیند که حجاب بین ایشان و خدا باشد.

* ویژه برنامه های دهه فاطمیه
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز گفت: به مناسبت ایام فاطمیه برنامه ‌‏های متعددی در حرم امام رضا(ع) پیش بینی شده است. در این ایام روزانه برنامه‌ های مدیحه سرایی، روضه خوانی، قرائت ادعیه و سخنرانی تبلیغی و مذهبی برای عموم زائران و مجاوران در اماکن متبرکه‌ حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
حجت الاسلام سید جلال حسینی اظهار داشت: ویژه برنامه های دهه فاطمیه برای اقشار مختلف زائر و مجاور در رواقها‌ی امام خمینی(ره)، حضرت معصومه(س)، دارالحجه، رواق حضرت زهرا(س) و شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد برگزار می شوند.
وی ادامه داد: آیت الله سید احمد علم الهدی، حجت الاسلام محمدکاظم صدیقی، حجج ‌اسلام والمسلمین مقری، محمد رجایی خراسانی، رفیعی، جعفر اسلامی ‌فر و سید قاسم یعقوبی از جمله سخنرانانی هستند که در ایام فاطمیه با موضوعات تحلیل سیره تربیتی حضرت زهرا(س)، انقلاب فاطمی ولایت فاطمی، ولایتمداری در سیره فاطمه زهرا(س)، امام زمان(عج) در کلام حضرت زهرا(س) و سیره اجتماعی آن حضرت در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می ‌پردازند.
او گفت: ویژه برنامه‌ های دهه فاطمیه از امروز 30 دی در حرم مطهر امام رضا(ع) آغاز شد و تا پایان هفته جاری ادامه دارد. ویژه برنامه ‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی نیز به زبانهای عربی و اردو با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه (س) از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده است.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.