محمودرضا فرزانه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ به باغداران خسارت دیده زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی استان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: با پرداخت این مبلغ بخش عمده تعهدات صندوق بیمه کشاورزی در سال زراعی گذشته محقق شده است.
وی با بیان اینکه مجموع خسارتهای برآورد شده در سال زراعی گذشته حدود 300 میلیارد ریال است گفت: تا کنون 294 میلیارد ریال از این مبلغ پرداخت شده و 6 میلیارد ریال مابقی نیز در مسیر پرداخت است.
فرزانه افزود: استان خراسان رضوی با اجرای طرحهای مختلف از جمله طرح مدیریت منابع و مصارف، طرح بازاریاب مروج و طرح بیمه گزاران ویژه، شرایط منحصر به فرد برای کشاورزان فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: توسعه همگانی طرحهای بیمه ای و پوشش وسیع تولیدکنندگان بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد که در این راستا عملیات بیمه ای در این استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 50 درصد رشد داشته است.
وی گفت: دولت نیز با اختصاص یارانه بیشتر به مناطق کم ریسک، خدمات مطلوبتری به تولیدکنندگانی که تبحر بیشتری در تولید دارند ارائه نموده است.
فرزانه افزود: تولیدکنندگان بخش کشاورزی می توانند تا پایان دی ماه جاری برای پوشش بیمه ای محصولات خود اقدام و از مزایای طرحهای بیمه ای و اعمال تخفیف های متعدد بهره مند شوند.
درآمد سالانه بخش کشاورزی خراسان رضوی 13 هزار و 223 میلیارد تومان است.
363 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی خراسان رضوی فعالیت دارند و حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در این استان هشت میلیون تن است.
سالانه یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت 83 نوع محصول می رود.
بخش کشاورزی 28 درصد اشتغال و 30 درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.