مرتضی اثمری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین دمای هوای در خراسان رضوی به دنبال بارشهای برف و باران پیش بینی شده تا روز یکشنبه هفته آتی کاهش بیش از 10 درجه ای دارد و سرمای هوا تا پایان هفته آینده در استان ادامه خواهد یافت.
وی بر این اساس وی بیشینه دمای امروز هوای مشهد را 19 درجه سلسیوس اعلام و بیان کرد: بیشینه دمای هوای این شهر روزهای جمعه و شنبه به ترتیب 9 و شش درجه پیش بینی شده است. کمینه دمای هوای مشهد نیز طی این مدت روند نزولی داشته و تا سه درجه زیر صفر کاهش می یابد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین به بارش برف و باران از صبح امروز 27 دی ماه در این استان اشاره و بیان کرد: بارشها تاکنون در 13 شهرستان گزارش شده که بیشترین آن مربوط به کاخک و گناباد با شش میلیمتر بوده است.
وی افزود: این بارشها تا روز شنبه آتی به صورت پراکنده در مناطق مختلف خراسان رضوی ادامه دارد.
اثمری همچنین از احتمال وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت طی روزهای پنجشنبه و جمعه در سطح خراسان رضوی خبر داد.
ریوش با کمینه دمای صفر درجه و سرخس با بیشینه دمای 23 درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای خراسان رضوی در طول 24 ساعت گذشته بودند. بیشترین شدت وزش باد نیز طی این مدت از فریمان با سرعت 47 کیلومتر بر ساعت گزارش شد.
مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز گذشته با صدور اطلاعیه ای از وقوع بارشهای برف و باران با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها همراه با افت دمای هوا و وزش باد شدید در این استان خبر داد.
بر این اساس با توجه به گذر جبهه سرد و افت محسوس دمای هوا همچنین وزش باد شدید، بارش باران و برف توام با کولاک در نواحی سردسیر و کوهستانی، تشکیل مه، کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها در اکثر نقاط خراسان رضوی پیش‌بینی شده که اختلال در سامانه حمل و نقل جاده ای را ممکن می کند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.