دکتر جمشید اسماعیلی روز سه شنبه در حاشیه گردهمایی مدیران عمرانی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری منطقه 9 کشور(استانهای سه گانه خراسان و سمنان) در گناباد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا این موارد را شامل 180 طرح ورزشی و 100 طرح در بخشهای مختلف عمرانی و زیرساختی برشمرد.
وی افزود: طرحهای عمرانی، ورزشی و خوابگاههای دانشگاهی با مشارکت خیران در دست اجرا هستند. اگر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی 50 درصد هزینه ها را از محل منابع اعتباری خود و یا خیران تامین کنند 50 درصد بقیه توسط وزارت علوم تامین می شود.
مدیرکل نظارت بر طرحهای عمرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: سال آینده 200 میلیارد ریال اعتبار دولتی برای تکمیل طرحهای زیرساختی دانشگاههای کشور اختصاص می یابد.
وی در ادامه استفاده از ظرفیت افراد نیکوکار را از رویکردهای مهم وزارت علوم در تکمیل طرحهای عمرانی اعلام و بیان کرد: خیران امسال هزار میلیارد ریال به همین منظور کمک کردند. وزارت علون نیز در این چارچوب 370 میلیارد ریال تخصیص داد.
اسماعیلی گفت: پارسال نیز هزار میلیارد ریال از محل کمکهای خیران و 240 میلیارد ریال اعتبارات دولتی در این حوزه هزینه شد.
گردهمایی مدیران عمرانی دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پارکهای علم و فناوری زیر پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در منطقه 9 کشور شامل استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سمنان به مدت یک روز به میزبانی مجتمع آموزش عالی گناباد با هدف تبیین سیاستها و خط مشی وزارت علوم در زمینه توسعه زیرساختها و بررسی مشکلات اجرای طرحهای عمرانی برگزار شد.
مجتمع آموزش عالی گناباد زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای دو هزار و 600 دانشجو در 22 رشته دانشگاهی با 31 نفر عضو هیات علمی است. 12 هزار دانشجو در 12 دانشگاه و مرکز آموزش عالی شهرستان گناباد شاغل به تحصیل هستند. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.