استانداری خراسان رضوی روز شنبه به نقل از علیرضا رزم حسینی در دیدار رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و خراسان رضوی در مشهد گزارش داد: شرط موفقیت حماسه اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی استفاده از ظرفیتهای داخلی، حمایت جدی از تولید ملی و فعالان اقتصادی بوده و تلاش ما نیز حرکت در همین راستا است.
وی افزود: برای نیل به این موفقیت باید همزمان سه رکن اصلی مثلث توسعه اقتصادی شامل بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بخش اجرایی در کنار هم و در یک راستا قرار گیرند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: کارکرد اصلی این سه ضلع استفاده کارآمد از ظرفیتها و توانمندی های همگان است و در این میان ائمه جمعه وعلما به عنوان رهبران معنوی جامعه می توانند این هم افزایی را تقویت کرده و در زمینه توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و کارآفرینی در جامعه نقش محوری ایفا کنند.
وی گفت: امروز بیش از هر زمان به ایجاد هماهنگی، همدلی و تجمیع توان و ظرفیتها برای اثرگذاری بیشتر و بهتر در پشیبرد امور و بهبود شرایط جامعه نیاز است که امیدواریم در سایه همراهی همه بخشها تحقق یابد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز در این نشست گفت: آمادگی کامل برای همکاری با استاندار جدید خراسان رضوی در راستای تحقق اهداف و برنامه های اقتصادی را داریم.
غلامحسین شافعی از طرحهای توسعه اقتصادی جدید در خراسان رضوی استقبال و بیان کرد: اجماع، ایجاد همدلی و هماهنگی بین بخشی و ظرفیتهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می تواند به پیشبرد بهتر و سریعتر امور بیانجامد و شکل گیری طرح مثلث اقتصادی به توسعه در استان کمک کند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی در خراسان رضوی از جمله بنگاههای تجاری، کشاورزی، صنعتی و معدنی آماده همکاری با استاندار جدید استان هستند.
استاندارخراسان رضوی سه روز پیش نیز در مراسم معارفه خود با حضور وزیر کشور اعلام کرده بود: باید تفکر بخش خصوصی در اقتصاد استان حاکم شود و در این راستا برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم. در خراسان رضوی باید از ظرفیت اتاق بازرگانی نیز به خوبی استفاده کرد.
8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.