حسن عزیزی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 802 هزار و 268 فقره وام اعطایی ازدواج در کشور طی 9 ماه گذشته سهم خراسان رضوی 7.5 درصد بوده لذا تسهیلگری بیشتر از سوی مجموعه 29 بانک و موسسه مالی عامل برای پوشش جمعیت قابل توجه در صف انتظار ضروری است.
وی ادامه داد: ظرف 9 ماه گذشته امسال 71 هزار و 643 فقره وام ازدواج 150 میلیون ریالی به متقاضیان در خراسان رضوی پرداخت شد که بیانگر پوشش 82 درصدی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به نسبت کل درخواستها در استان است.
مسئول پیگیری دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی گفت: رصد وضعیت اعطای وامهای ازدواج، ارائه راهکار و کمک به راهبری و جلب مشارکت بیشتر و‌ هماهنگی بهتر مجموعه بانک ها و موسسات استان از طریق کمیسیون هماهنگی بانکها به منظور بهره گیری حداکثری ظرفیتهای قانونی در بودجه 97 جزو وظایف ستادی این اداره کل است.
وی افزود: هم اینک نزدیک به 150 هزار نفر متقاضی وام در سطح کشور در فرآیندهای مختلف تعیین نوبت در شعبه، پذیرش و تکمیل مدارک هستند که خرسان رضوی سهم 10 درصدی در این آمار دارد.
عزیزی ادامه داد: میانگین پوشش وام دهی در سطح کشور طی این مدت 84 درصد است و با وجود تلاشهای انجام شده هنوز خراسان رضوی دو درصد با میانگین ملی در پرداخت وام ازدواج فاصله دارد.
خراسان رضوی با 6.4 میلیون نفر جمعیت، دو میلیون و شش هزار و569 نفر جوان در بازه سنی 18 تا 35 دارد. از این تعداد 670 هزار نفر در آستانه ازدواج قرار دارند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.