جلیل رحیمی جهان آبادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا 'توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، پیش بینی فشارهای اقتصادی، کاهش وابستگی به درآمد نفت و تلاش دولت برای ممانعت از فشار بر مردم' را از ویژگیهای لایحه بودجه 1398 کل کشور برشمرد.
وی افزود: هم اکنون لایحه پیشنهادی بودجه سال 1398 کل کشور در کمیسیونهای تخصصی در حال بررسی است و یکشنبه هفته آینده 16 دی ماه جاری نخستین نشست کمیسیون تلفیق بودجه در مجلس شورای اسلامی کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌ کند.
نمایند مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: توجه به اقتصاد مقاومتی و پیش بینی برای مقابله با شرایط ناشی از فشار تحریمها، ویژگی مثبت و قابل توجه لایحه پیشنهادی بودجه 1398 کل کشور است.
وی افزود: دولت با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به ضرورت آمادگی برای مقابله با تحریم و فشارهای اقتصادی احتمالی در سال آینده، اقدام به تهیه و تدوین بودجه با نگاه خاص کرده است.
رحیمی ادامه داد: لایحه بودجه تقدیمی دولت برای سال آینده کشور در دو سقف متفاوت شامل شرایط عادی و شرایط کاهش احتمالی درآمدهای نفتی و فشارهای اقتصادی طراحی و بسته شده است.
وی گفت: بین 25 تا 27 درصد بودجه سال آینده کل کشور به نفت وابسته می باشد و بر مبنای هر بشکه نفت 54 دلار بسته شده است.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: توجه دولت به فشار تحریمها و بروز احتمالی مشکلات در تهیه بودجه در شرایطی است که این احتمال نیز وجود دارد که نه تنها شاهد کسری بودجه نباشیم بلکه با افزایش درآمدهای نفتی شاهد افزایش درآمد هم باشیم اما پیش بینی و آمادگی دولت برای مواجهه با شرایط سخت در تهیه و تدوین بودجه 98 قابل تقدیر و توجه است.
وی از دیگر ویژگیهای مثبت لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور را تلاش دولت برای ممانعت از فشار بر مردم ذکر و بیان کرد: در تدوین بودجه سال آینده و تعیین ردیفها محرز است که دولت تلاش کرده در بخش مالیات شاهد فشار بیشتری بر مردم نباشیم و از افزایش هزینه ها و فشارهای بیشتر بر مردم به شدت خودداری شده است.
رحیمی همچنین در ادامه یکی از مسائل مشکل ساز در بودجه و تخصیص اعتبارات را 'اختیارات بالای سازمان مدیریت و برنامه در تخصیص بودجه' ذکر و بیان کرد: اعمال نفوذ و برخی لابیگریها در سازمان برنامه و بودجه موجب می شود شاهد اعمال برخی تفاوتها در تخصیص بودجه سازمانها و دستگاهها باشیم. راهکار حل این مشکل تعیین حداقل تخصیصها به هر دستگاه است.
پنج نفر از 18 نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون تلفیق بودجه 98 عضویت دارند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.