قاسمعلی خدابنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دولت تدبیر و امید طی سالهای اخیر نشان داده به حوزه آموزش و پرورش به عنوان یکی از مهمترین بنیانهای توسعه در کشور توجه داشته و دارد.
وی به بودجه 43 هزار و 400 میلیارد تومانی امسال آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: این رقم در قالب لایحه بودجه 98 با رشدی محسوس به 56 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در لایحه بودجه 98 مبلغ سه هزار و 400 میلیارد تومان برای پاداش پایان خدمت بازنشستگان پیش بینی شده که نشاندهنده توجه دولت به این حوزه می باشد.
وی گفت: امسال حدود 400 میلیارد تومان پاداش بازنشستگان سال 96 در خراسان رضوی با مساعدت مجلس شورای اسلامی، سازمان برنامه بودجه و دیوان محاسبات پرداخت شد و به تعبیری می توان گفت آموزش و پرورش تنها دستگاهی بود که پاداش پایان خدمت کارکنان خود را بطور کامل تسویه کرد.
خدابنده افزود: همچنین در لایحه بودجه سال آینده مبلغ دو هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی فرهنگیان در نظر گرفته شده و تصویب و قطعی شدن آن به همراهی بیشتر نمایندگان مجلس نیاز دارد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش به عنوان بنیادیترین و پایه ای ترین وزارتخانه در کشور محسوب می شود که سیل توجهات، اعتبارات، نگاهها و حمایت ها با توجه به وظیفه خطیر انسانسازی در آن باید به این سمت هدایت شود.
9 درصد جمعیت دانش آموزی کشور معادل یک میلیون و 230 هزار دانش آموز در خراسان رضوی تحصیل می کنند. همچنین این استان با 84 هزار معلم دارای حدود هشت درصد جمعیت معلمان کشوراست.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.