سرهنگ محمد روحانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اقلام حمایتی را شامل چهار هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته یک میلیون و 500 هزار ریال و 12 هزار بسته نوشت افزار به ارزش هر بسته 700 هزار ریال اعلام و بیان کرد: در این مدت همچنین 86 خانه افراد نیازمند مرمت، ساخته و یا برای آنها خریداری شده است.
وی افزود: سه خانه علم، 12 باب مسجد و 34 باب مدرسه نیز طی همین مدت توسط قرارگاه اجتماعی و امنیتی شهید برونسی مشهد با کمک خیران در مناطق حاشیه این کلانشهر تکمیل و مرمت شد.
رئیس بسیج سازندگی خراسان رضوی حوزه فعالیت قرارگاه اجتماعی و امنیتی شهید برونسی مشهد را سه بخش عمرانی، خدماتی و اشتغال ذکر و بیان کرد: در حوزه اشتغال هشت کارگاه خیاطی برای زنان بی سرپرست یا بدسرپرست تاسیس شده است تا آموزشهای حرفه ای به این قشر داده شود. زنمان سرپرست خانوار با کار در این واحدها دستمزد دریافت می کنند.
وی ادامه داد: آموزش در زمینه بافت تابلوفرش، چرم دوزی و قالیبافی نیز به زنان بی سرپرست خانوار و یا بد سرپرست ارائه می شود. در این چارچوب مواد اولیه تولید نیز در اختیار آنها قرار می گیرد و محصول نهایی خریداری می شود. هم اینک 139 نفر از این بانوان در کارگاهها مشغول کار هستند.
قرارگاه محرومیت زدایی و مردم یاری اجتماعی و امنیتی شهید برونسی سال 1395 در پی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور سر و سامان دادن و رسیدگی به امور ساکنان حاشیه شهر مشهد تاسیس شد.
مناطق حاشیه با گستره ای شامل 13 درصد از مساحت مشهد 32 درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جا داده اند. بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر در 66 پهنه حاشیه شهر مشهد ساکن هستند که 300 هزار نفر از این تعداد را مهاجران خارجی تشکیل می دهند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.