محمد شریعتمداری پنجشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاههای اجرایی زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مشهد افزود: جذب سرمایه نیاز به پیش نیاز دارد که باید فراهم شود.
وی ادامه داد: روش های جدید ایجاد اشتغال نشان می دهد غیر از اتکا به منابع سرمایه، با بکارگیری دیگر روشها و تحریک منابع محلی نیز می توان به اشتغال دست یافت و این موضوع در کشورهای دیگر هم پذیرفته شده است.
وی با بیان اینکه وزارت تعاون منابع مختلف از جمله بانک رفاه، بانک توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، صندوق روستایی عشایری را در اختیار دارد اظهار داشت: با تکیه بر همین منابع می توان در عرصه ایجاد اشتغال به صورت فعال وارد شد.
شریعتمداری گفت: صنایع دستی از جمله مواردی است که زمینه ایجاد اشتغال بسیار دارد و زمینه سودآوری خوبی هم برای فعالان این عرصه فراهم می کند لذا نباید از این ظرفیتها که در همه استانها وجود دارد غافل شویم.
وی اظهار داشت: امروز باید افراد امیدوار، کاربلد، جوان، با انگیزه و تحصیلکرده در کنار مدیران قرار گیرند.

* ایجا 113 فرصت شغلی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: ایجاد 110 هزار فرصت شغلی در این استان برای امسال هدفگذاری شده بود که با توجه به تقسیم کار انجام شده و استفاده از ظرفیت های قانونی از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه 113 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
محمد سنجری افزود: واحدهای تولیدی که بیش از 10 نفر را تعدیل نیرو می کنند هر ماه به استانداری معرفی می شود تا نسبت به حل مشکلات این واحدها اقدام شود.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.