مصطفی اسدی روز شنبه در مراسم تقدیر از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی در سبزوار افزود: هم اینک 105 هزار بیسواد در خراسان رضوی شناسایی شده اند که با حرکت جهادی و بسیجی 100 هزار نفر آنها تا سال آینده باسواد خواهند بود.
وی ادامه داد: جمعیت بیسواد در مشهد نیز 29 هزار و 10 نفر است که بر اساس تفاهمنامه ای بین آموزش و پرورش، شورای شهر و شهرداری زیر پوشش سوادآموزی قرار می گیرند.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی به خدمات انقلاب اسلامی در این حوزه اشاره و بیان کرد: در موضوع سواد ابتدای انقلاب تنها 47 درصد جمعیت کشور باسواد بودند اما اکنون با وجود افزایش افزون بر دو برابری جمعیت هم اینک بیش از 97 درصد جمعیت ایران باسواد هستند.
وی به توسعه کمی و کیفی مراکز یادگیری و یاددهی در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: شمار مراکز محلی یادگیری از 37 مرکز سال 1395 به 100 مرکز یاددهی و یادگیری سوادآموزی افزایش یافته است. در این مراکز علاوه بر سیاست محوری سوادآموزی موضوع آموزش قرآن، نماز، سبک زندگی، حقوق شهروندی و توانمندسازی بانوان نیز مورد توجه قرار دارد.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: نهاد آموزش پرورش همواره در دولتها و مجالس مظلوم واقع شده و با وجود نگاه مثبت، به علت در اولویت نبودن آموزش و پرورش در مدیریت کلان کشور مشکلاتش رفع نشده اند.
حسین مقصودی افزود: با احیای دانشگاه فرهنگیان و افزایش سهمیه جذب دانشجویان بخشی از کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش بطور تخصصی تامین می شود.
وی بر اهمیت تعیین تکلیف آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و معلمان حق التدریس نیز تاکید و بیان کرد: مصوبه ای آماده شده تا در فرایندی پنج ساله بر مبنای اعلام نیاز ردیف استخدامی دولت برای آموزش و پرورش، این نیروها جذب شوند.

* 554 بیسواد مطلق در سبزوار
رئیس نهضت سوادآموزی سبزوار نیز گفت: هم اینک 554 بیسواد مطلق در این شهرستان شناسایی شده اند که 410 نفر آنها امسال در سامانه سواد آموزی جذب شدند.
علی اصفر معیری افزود: بر مبنای سرشماری سال 1395 تعداد 824 بیسواد مطلق در سبزوار وجود داشت که 270 نفر آنها با ثبت نام در سامانه سوادآموزی سال گذشته باسواد شدند.
وی ادامه داد: امسال سهمیه مقطع سوادآموزی شهرستان سبزوار 430 نفر بوده که 410 بیسواد مطلق سنین 10 تا 49 جذب شدند. همچنین امسال سهمیه این شهرستان برای دوره تحکیم 330 نفر و دوره انتقال 350 نفر بوده که بطور کامل جذب شد.
چهارم تا دهم دی 'هفته نهضت سوادآموزی' است. مرک شهرستان 306 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.