محمدهادی ضیایی مهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تناژ این میزان کالای حمل شده توسط راه آهن در مقایسه با مدت مشابه پارسال 69 درصد بیشتر شده است.
وی ادامه داد: 81 درصد از مجموع این میزان صادرات کالای غیرنفتی در خراسان رضوی بارگیری و صادر شد که نشانگر رشد 96 درصدی صادرات ریلی این استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: عمده این صادرات به وسیله پنج هزار واگن غیر مسقف برای انتقال کالاهایی همچون سیمان به ازبکستان صورت گرفت. بقیه آن نیز با استفاده از واگنهای مسقف بیشتر به کشورهای ازبکستان و ترکمنستان صادر شده است.
وی افزود: تبادل ریلی کالا با آسیای مرکزی از دو مرز سرخس در خراسان رضوی و اینچه برون استان گلستان با ترکمنستان انجام می شود. بخاطر قدمت بیشتر، زیرساختهای بهتر و فاصله مناسبتر عمده تبادلات تجاری با کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از ایستگاه راه آهن سرخس انجام می شود.
پارسال یک میلیون و 970 هزار تن کالا بوسیله 33 هزار و 85 دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی در سه بخش کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی مبادله شد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.