حجت الاسلام سیدجلال حسینی روز شنبه در نشست خبری افزود: در این چارچوب از اسفند پارسال گروه متخصصان متشکل از 70 نفر طلاب، دانشجویان و اساتید دانشگاه در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اجرای 'پروژه علمی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی' را زیر نظر معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی آغاز کردند.
وی ادامه داد: این گروه تخصصی 17 هزار ساعت فعالیت علمی انجام دادند تا با بررسی دستاوردها به نتایجی در خصوص میزان نیل به اهداف انقلاب اسلامی، مقایسه وضع موجود نظام جمهوری اسلامی ایران با کشورهای پیشرفته و کشورهای همتراز و نیز با شرایط پیش از انقلاب اسلامی دست یابند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی زمان رونمایی این پروژه علمی را روز نهم دی ماه جاری اعلام و بیان کرد: تمامی مستندات این پروژه و محتوای به دست آمده، در قالب کتاب در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد.
وی همچنین به فعالیت 40 هیات اندیشه ورز و کارگروه علمی در آستان قدس رضوی اشره و بیان کرد: همه سرفصلهای کاری برای محتوای مربوط به پروژه علمی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند.
مدیر پروژه علمی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی نیز در هدف این پروژه را پاسخگویی به سه پرسش 'آیا ایران بعد از دوره پهلوی پیشرفت داشته است؟، پیشرفت ایران در مقایسه با پیشرفت دنیا چقدر است؟ و دلایل عدم پیشرفت ایران در برخی موارد چه بوده است؟' اعلام کرد.
حجت الاسلام سید محمدحسین راجی افزود: برای آنکه چالش ذهنی مردم را نسبت به دستاوردهای انقلاب از بین ببریم، در این پروژه علمی ملاک آمار داخلی نبوده بلکه همه آمارها از خبرگزاریها و سازمانهای بین المللی و دشمن ایران استخراج شده اند. در این چارچوب با بررسی خروجی خبرگزاریها و سازمانهای بین المللی 19 هزار مورد آمار بدست آمد که باعث ایجاد سرفصلهایی برای انجام پروژه و تشکیل یک منظومه جامع از دستاوردهای انقلاب اسلامی شد.
وی این سرفصلها را شامل 'ارتقای جایگاه ایران در جهان، استقلال در تصمیم گیری، پیشرفت در معنویات و امکان سیر تعاملی در فضای انقلاب اسلامی، آزادی و مردمسالاری دینی، اقتدار نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی، رشد علمی، رشد صنعتی و کشاورزی، گسترش برخورداریهای عمومی، گسترش عدالت اجتماعی و صدور انقلاب' برشمرد.
مدیر پروژه علمی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ادامه داد: هدف این پروژه فقط تبیین دستاوردها است، نه راههای نرفته جمهوری اسلامی. لذا تلاش شد با ارائه دستاوردهای حقیقی مبتنی بر پژوهش علمی، نشاط و امید به جامعه بازگردد.
وی گفت: پس از انتشار کتاب 'دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی' این گروه علمی هر هفته یا 10 روز بر روی یکی از موضوعات مطرح شده در پروژه به صورت جزئی تر فعالیت علمی انجام می دهد و نتایج آن را اعلام می کند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.