عباس اخوان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت مصوبه مرغ کشتار روز از سوی ستاد تنظیم بازار کشور برای مصرف کننده اعلام شده و با گرانفروشان بدون هیچ مسامحه ای به شدت برخورد می شود.
وی ادامه داد: کشتارگاهها مدعی شدند که مرغ را گران می خرند و هزینه های نگهداری و کشتار هم افزایش یافته لذا قائل به فروش مرغ به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار کشور نیستند.
رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: این در حالی است که طی اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم و کشتار روز در محل کشتارگاه 63 هزار و 500 ریال و برای مصرف کننده 98 هزار ریال می باشد و هرگونه عرضه مرغ به قیمت بالاتر در هر فروشگاهی تخلف است.
وی افزود: بر اساس اعلام سازمان پیشتیانی امور دام نیز قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد 89 هزار ریال است و عرضه کنندگان باید مرغ را با همین قیمت عرضه کنند.
او همچنین تاکید کرد: هیچ کمبودی در حوزه گوشت مرغ وجود ندارد لذا بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور باید مرغ به قیمت مصوب به دست مصرف کننده برسد و مردم نظارت بر بازار این ماده غذایی را لمس کنند. بازرسان اصناف و سازمان صنعت به شدت مراقب عرضه مرغ در سطح بازار هستند و با هر نوع گرانفروشی و عرضه به قیمت بالاتر هم در مرغ منجمد و هم در مرغ کشتار روز بدون مساحمه ای برخورد قانونی می شود.
هزار و 400 واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت 26 میلیون قطعه در هر دوره در خراسان رضوی فعالیت دارند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.