به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، قربان میرزایی سرپرست استانداری خراسان رضوی و حجت الاسلام علی مظفری رئیس کل دادگستری خراسان رضوی از جمله مهمانان ویژه این مراسم بودند.
در ابتدای این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ضمن تقدیر از زحمات یک ساله مهندس تقی زاده خامسی گفت: شورای شهر تمام تلاش خود را برای ادامه فعالیت ایشان به کار گرفت و به استفصاریه مجلس در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان امید داشت که این امر محقق نشد.
محمد رضا حیدری افزود: 13 ماه گذشته اولین جلسه معارفه شورای پنجم برگزار و قاسم تقی زاده خامسی به عنوان شهردار منتخب معرفی گردید و تصور نمی شد در چنین روزی دوباره نشست معارفه و تکریم شهردار مشهد برگزار شود اما در اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان ناگزیر به انتخاب شهردار جدید شدیم.
وی گفت: در جمع بندی اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار جدید مشهد به این نتیجه رسیدیم که مدیریت شهری می تواند با نیروی جوان کار را ادامه دهد لذا محمد رضا کلایی به عنوان شهردار جدید انتخاب شد.
پس از سخنرانی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد کلیپی که توسط شورای شهر و شهرداری مشهد در خصوص پاسداشت تقی زاده خامسی و نگاهی به عملکرد یک ساله وی تهیه شده بود، پخش شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور نیز در این مراسم گفت: در جهان تشیع، کمتر الگوی جامع شهر زیارتی داریم لذا مشخصه شهر زیارتی باید در شهر مشهد متبلور شود.
مهدی جمالی نژاد افزود: برای توسعه همه جانبه شهر نیاز به نگاه جامع نگر و خواجه نصیرها و شیح بهایی های جدید داریم. هیچ وارداتی بدتر از دانش نیست لذا باید از دانش بومی خود استفاده و مشهد جدید را بسازیم.
در ادامه مراسم ،تکریم شهردار سابق قاسم تقی زاده خامسی انجام شد و هدیه اعضای شورای شهر که تابلوی قدردانی به امضای تمام اعضای شورا بود به وی اعطا شد، در ادامه نیز هدیه سرپرست استانداری خراسان رضوی و معاون توسعه و عمران شهری وزیر کشور به وی تقدیم شد.
همچنین رضا خوراکیان رئیس دفتر تولیت آستان قدس رضوی از سوی تولیت این آستان نیز یک قرآن نفیس به شهردار سابق مشهد اعطا کرد، در این مراسم شهردار سابق مشهد از معاونان شهرداری ، دستگاه ها و مدیران مختلف نیز هدایایی را دریافت کرد .
شهردار پیشین مشهد پس از تکریم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: در 14 ماه خدمت در مشهد هیچیک از مسئولان استانی به هیچ درخواست بنده پاسخ منفی ندادند و همکاری خوبی با مدیریت شهری داشتند.
قاسم تقی زاده خامسی افزود: 2 سال دیگر فرصت برای مدیریت شهری فعلی مشهد باقی نمانده که امیدوارم شهردار جوان در این 2 سال حال مردم را بهتر کند.
وی در پایان رفتنش را با تقدیم شعر 'عشقت نه سرسری است که از سر به درکنم، مهرت نه عارضی است که جای دگر شود' به امام هشتم (ع) به اتمام رساند.
در ادامه نیز کلیپی در خصوص شهردار جدید و اقدامات پیش رو پخش شد و حکم محمد رضا کلایی توسط معاون وزیر کشور به وی اعطا شد.
البته در مراسم اعطای حکم علاوه بر معاون وزیر کشور، سرپرست استانداری خراسان رضوی، رئیس شورای شهر مشهد و جمعی از مسئولان استانی، نمایندگان اصناف مختلف از جمله نماینده پاکبانان مشهد نیز حضور داشتند.
شهردار مشهد پس از دریافت حکمش در سخنانی بر گفت و گوی بین نهادی، بین نسلی و بین جریانی به عنوان کم هزینه ترین روش برای مبارزه با تضادها و حل مشکلات تاکید کرد.
محمد رضا کلایی افزود: در این راه باید در کنار مردم باشیم و اعتماد آنها را جلب کنیم. برای توسعه این کلانشهر از همه مسئولان در حوزه مدیریت شهری طلب کمک دارم و می کوشم در مسیر توسعه شهر از تمام ظرفیت ها استفاده کنم.
وی نیز با خواندن شعری سخنان خود را به پایان رساند. 'راهی است راه عشق که هیچش کناره نیست، آنجا اگر جان بسپارند چاره نیست/ هر دم که دل به عشق دهی خوش دمی بود، در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست '.
شهرداری مشهد طی عمر 100 ساله خود 78 شهردار را از طیفها و جناحهای مختلف تجربه کرده است.
قاسم تقی زاده خامسی از شهریور پارسال تا آذر ماه امسال شهردار مشهد بود که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، با رای شورای شهر مشهد سکان این کلانشهر به معاون مالی، اداری وی، محمد رضا کلایی واگذار شد.
کلایی متولد 1359 در مشهد و دانشجوی دکترای اقتصاد در دانشگاه فردوسی است.
وی مسئولیت هایی همچون سرپرست دفتر نظارت و ارزیابی معاونت اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون مالی و پشتیبانی شهرداری مشهد، مشاور اقتصادی دوره سوم شورای اسلامی این شهر، مدیر برنامه ‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی شهرداری مشهد و قائم مقام معاونت برنامه ریزی شهرداری تهران را در کارنامه اجرایی خود دارد.
کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد دارای 13 منطقه و 44 ناحیه شهرداری است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.