معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در این مراسم هزینه اجرای 'طرح تشرف زائران اولی' را از محل درآمد موقوفات ذکر و بیان کرد: برای ششمین سال متوالی 700 زائر از سراسر کشور که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده اند طی دو دوره شامل روزهای 10 تا 12 و 17 تا 20 آذر ماه جاری به زیارت حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف می شوند.
حجت الاسلام غلامرضا عادل افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح 350 زائر اولی به حرم مطهر رضوی مشرف شدند و سه روز میهمان مشهدیها بودند. در مرحله دوم نیز 350 نفر به مدت سه روز میهمان امام رضا(ع) خواهند بود.
وی از جمله افراد واجد شرایط شرکت در این طرح را 'کسانی که تاکنون به زیارت حرم نورانی حضرت امام رضا(ع) مشرف نشده‌ و توان مالی لازم را ندارند، خادمان ثابت و افتخاری، اعضای هیات امنا و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمان ثابت مساجد و افراد ساکن مناطق محروم روستایی که طی 20 سال اخیر به زیارت حرم مطهر مشرف نشده‌ اند' ذکر کرد.
معاون سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: 616 موقوفه در زمینه پرداخت کمک هزینه به زائران حضرت امام رضا(ع) وجود دارند که عواید آنها صرف افرادی می شود که قادر به تامین هزینه سفر به مشهد نیستند.
وی 'موقوفه حسین ریزی شهرستان جم، موقوفه حاج محمدرضا ریزی شهرستان لنجان، موقوفه خیرالنسا خانم و بدرالنسا خانم در شهریار، موقوفه عبدالرحیم سبزوار، موقوفه حاج صادق سرادار مشهد، موقوفه ثلثی محمد علیخانی و مزرعه طهماسب آباد کرمان، موقوفه آقا میرزا محمد علی آبادی قائمشهر، موقوفه حاج آقا محسن عراقی در شازند و موقوفه حاج خدا کرم همدان' را از موقوفات شاخص با نیت کمک به زائران حرم مطهر رضوی در کشور برشمرد.
حجت الاسلام عادل همچنین 'اجتماع زائران در دارالهدایه حرم مطهر رضوی و بهره مندی از سخنرانان برجسته، زیارت دسته جمعی، عکس خانوادگی زائران، برپایی خیمه معرفت و مشاوره و پاسخگویی به سئوالات شرعی با حضور کارشناسان مذهبی، مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز به 10 نفر به قید قرعه، توزیع بسته ‌های فرهنگی و اهدای توشه و سوغات به زائران' را از برنامه های فرهنگی ششمین دوره طرح تشرف زائران اولی به حرم مطهر رضوی برشمرد.
پارسال هزار و 500 زائر اولی در اجرای نیت واقفان، به زیارت حضرت مطهر امام رضا(ع) مشرف شدند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.