امام جمعه سبزوار با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: این روز یادآور قیام دانشجویان متدین و متعهد است که فضای ضد آمریکایی و استکباری درکشور ایجاد کردند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: ماهیت جنبش دانشجویی ضد سلطه اجانب است لذا جریان های فکری وابسته به غرب تلاش دارند استکبار ستیزی جنبش دانشجویی را کمرنگ کنند.
وی اظهار داشت: یکی از آفاتی که امروز جنبش های دانشجویی را تهدید می کند رسانه های فرهنگی غربی است که تلاش دارند واقعه 16 آذر و کلیت جریانهای دانشجویی، آرمان و مطالبات آنها را به نفع جریان غرب گرا و آمریکایی مصادره کنند.
وی گفت: دانشجویان باید توجه داشتنه باشند که در دام سیاست بازانی که با آهنگ آمریکایی می رقصند، نیفتند و با بصیرت افزایی، افزایش بینش سیاسی و قدرت تحلیل درست، توطئه دشمن را خنثی کنند.
امام جمعه سبزوار افزود: برخی جریان های سیاسی، پیشرفت و توسعه کشور و رفع مشکلات اقتصادی را در گرو همدلی و همراهی با آمریکا می دانند که این تفکر خیانت به انقلاب، آرمانها امام راحل، رهبر معظم انقلاب و خون شهیدان است.
حجت الاسلام مقیسه همچنین با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: نهادهای دولتی استفاده از کالاهای غیر ایرانی را کاهش دهند و دولت شرایط افزایش سهم صادرات کالاهای داخلی به کشورهای همسایه و منطقه را تسهیل نماید.

* امام جمعه گناباد نیز استکبار ستیزی، عدالت طلبی و ثابت قدمی در برابر دشمنان را از خصوصیات اصلی جنبش دانشجویی ذکر کرد.
حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد گفت: دانشجویان آگاه و استکبار ستیز ایران در 16 آذر سال 1332 به نشانه مخالفت با استعمارگران تظاهرات کردند که با حمله نیروهای شاه به دانشگاه تهران سه تن از دانشجویان به شهادت رسیدند و گروهی نیز زخمی و دستگیر شدند.
وی افزود: دانشجویان فرهیخته و با ایمان همواره نقش تعیین کننده در مبارزه با رژیم شاه و آمریکای جهانخوار داشته اند.
وی اظهار داشت: رسالت فعلی دانشجویان فراگیری علم و تحصیل رشته های مختلف علمی و مهارتی، خود سازی و تقویت ایمان، بصیرت افزایی و خدمت به مردم و کمک به تحقق تمدن اسلامی است.
امام جمعه گناباد همچنین ناکامی آمریکا و همپیمانانش در محکومیت ایران به بهانه آزمایش موشکی را پیروزی جدید برای ملت ما و روسیاهی و شکست تازه برای شیطان بزرگ دانست.
وی گفت: اروپائیها که بر پایبندی خود به برجام تاکید کرده اند با گذشت هفت ماه از خروج ترامپ از برجام نه تنها هیچ اقدام انجام نداده اند بلکه با آمریکا همراهی داشته و بنا داشتند به بهانه تولید موشک ها، مواضع به حق و آمادگی دفاعی نیروهای مسلح ما را محکوم کنند که به اهدف خود نرسیدند.
وی افزود: دشمنان اسلام اقتدار ایران را با در هم کوبیدن پایگاه های داعش با موشک های نقطه زن مشاهده کردند و باید هم بترسند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب و مقامات بلند پایه ایران اعلام کردند ایران اسلامی در تولید سلاح های دفاعی از هیچکس اجازه نگرفته و نخواهد گرفت.
2095/ 8145/ 7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.