علیرضا صحرایی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از طرح های آبخیزداری روستای گلبوی نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 64 طرح آبخیزداری در استان در حال اجراست که تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان اینکه بیشترین مشکل در این بخش مربوط به روستاهای واقع در کوهپایه است اظهار کرد: هدف از اجرای طرح های آبخیزداری کنترل سیلاب ها و رسوبات حاصل از آن و استحصال آب است.
وی گفت: برای اولین بار در نیشابور و کاشمر شاهد مشارکت 6 میلیارد ریالی خیرین در اجرای طرح های آبخیزداری هستیم که 10 میلیارد ریال نیز از محل صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص یافته است.
صحرایی افزود: از هشت میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی استان 6 میلیون و 500 هزار هکتار دارای سند می باشد که از این میزان برای 150 هزار هکتار سند تک برگ صادر شده است.
وی اظهار داشت: از کل عرصه منابع طبیعی استان برای 2 میلیون هکتار آن قرارداد حفاظت مشارکتی با همکاری مردم منعقد شده است.
وی گفت: طی سال جاری از 333 هکتار اراضی ملی استان خلع ید شده و در این ارتباط 213 فقره پرونده تشکیل شده و 9 فقره عملیات اطفای حریق نیز در 16 هکتار از اراضی انجام شده است.
صحرایی افزود: در این مدت 564 فقره پرونده تخریب اراضی ملی در 741 هکتار تشکیل شده و 310 اصله درخت، 55 متر مکعب چوب، یک تن ذغال، 2 هزار 216 کیلو گرم محصولات فرعی جنگلی و مرتعی و 39 کوزه ذغال کشف و در این ارتباط 51 دستگاه خودرو سنگین و 75 دستگاه خودرو سبک توقیف شده است.
فرماندار نیشابور نیز در بازدید از روند اجرایی بند خاکی روستای گلبوی نیشابور گفت: این طرح با اعتبار پنج میلیون ریال و با مشارکت پنج روستا در حال اجراست.
سعید شیبانی افزود: با تکمیل این بند خاکی بیش از سه هزار نفر از مزایای آن برخوردار شده و با تقویت و احیای قناتها و جلوگیری از وقوع سیلابها شاهد روند معکوس مهاجرت خواهیم بود.
وی اظهار داشت: این بند خاکی در هر نوبت آبگیری توانایی ذخیره بیش از 300 هزار متر مکعب و در مجموع بیش از یک میلیون متر مکعب آب را دارد.
وی گفت: امسال 915 میلیون تومان از محلل اعتبارات صندوق توسعه ملی به سه حوزه گلبو، بجنو و شهر بار در شهرستان نیشابور اختصاص یافته است.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.